گروه شهری: معاون عمرانی استاندار تهران با اشاره به تصمیمات اتخاذ شده در جلسه روز جمعه کمیته هماهنگی و نظارت مواقع اضطراری آلودگی هوای تهران گفت:

آلودگی هوا تهران

به‌منظور کاهش ترافیک عصرگاهی تمامی ادارات، سازمان‌های دولتی و نهادهای عمومی به استثنای بانک‌ها، مراکز آموزشی و درمانی، امروز و فردا 6 و 7 آذرماه یک ساعت زودتر تعطیل می‌شوند و جلسه بعدی کمیته امروز 6 آذر  برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، محمودی با اشاره به مهم‌ترین مصوبات جلسه دیروز گفت: بر این اساس تمامی تمرینات و مسابقات ورزشی و ورزش‌های همگانی در پارک‌ها طی روزهای آتی ممنوع است. از سوی دیگر اورژانس مکلف شد 6 دستگاه اتوبوس آمبولانس را در میادین آزادی، امام حسین، انقلاب، رسالت، تجریش و میدان امام خمینی(ره) برای امدادرسانی فوری به شهروندان مستقر کند.

وی افزود: تشدید برخورد با واحدهای صنعتی و خدماتی آلاینده و تعطیلی برخی مراکز که اقدام مؤثری برای کاهش آلودگی هوا به عمل نیاورده‌اند از جمله کارخانجات آسفالت و کوره‌پز خانه‌های غرب و جنوب تهران، توقف فعالیت تمامی معادن منطقه فرحزاد و عبدل‌آباد تهران تا عادی شدن وضعیت آلودگی هوا و ممنوعیت استفاده از مواد آتش‌زا در تمامی معادن غرب استان تهران و تعطیلی تمامی معادن شن و ماسه آبرفتی در غرب استان تهران از امروز نیز از دیگر مصوبات جلسه جمعه بود.

وی با اشاره به اینکه بیماران قلبی و ریوی و خصوصا افراد مبتلا به آسم از تردد در هوای آزاد جدا خودداری کنند، از شهروندان خواست ضمن استفاده از وسایط حمل‌ونقل عمومی، از روشن کردن آتش در معابر، عملیات قیرکاری و عمرانی در روزهای آتی خودداری کرده و در هنگام سوختگیری مراقب سرریز شدن بنزین باشند.

معاون عمرانی استاندار تهران با اشاره به اینکه جلسه بعدی کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران با توجه به پیش‌بینی وضعیت پایدار جوی، روز شنبه برگزار می‌شود، گفت: با توجه به افزایش ترافیک و مطابق آن افزایش آلودگی هوا، احتمال دارد در جلسه روز شنبه تصمیمات دیگری از جمله تعطیلی تهران در روز یکشنبه اتخاذ شود.

طرح ترافیک در محدوده زوج و فرد

سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ نیز با اشاره به اینکه تمامی نیروهای پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از امروز به حالت نیمه آماده باش درآمدند، به ایسنا گفت:‌ براساس مصوبات کمیته اضطرار آلودگی هوا، از امروز تا اطلاع ثانوی طرح ترافیک تهران در محدوده طرح زوج و فرد اجرا خواهد شد و به این ترتیب فقط خودروهایی که دارای آرم طرح ترافیک هستند مجاز به تردد در داخل محدوده زوج و فرد و طرح ترافیک هستند.

وی با اشاره به استقرار نیروهای پلیس در مبادی ورودی طرح زوج و فرد و داخل محدوده افزود: بر این اساس با خودروهای متخلف برخورد شده و ضمن اعمال قانون و جریمه، این خودورها به خارج از محدوده زوج و فرد هدایت خواهند شد.رئیس پلیس راهور تهران با اشاره به اینکه برخورد با خودروهای دولتی و شخصی دودزا و فاقد معاینه فنی از امروز تشدید می‌شود، گفت: بر این اساس اینگونه خودروها توقیف و روانه پارکینگ‌ها خواهند شد.

وی از اجرای طرح تشدید برخورد با موتورسیکلت‌های آلاینده در تهران از امروز خبر داد و گفت: در عین حال از ابتدای هفته جاری برخورد با تخلفات رانندگی به‌دلیل آثار سوء آنها بر افزایش آلودگی هوا در تهران تشدید خواهد شد.

فعالیت مراکز معاینه فنی شبانه‌روزی شد

محمدهادی حیدرزاده، مشاور شهردار تهران در امور محیط‌زیست نیز درخصوص تصمیمات جلسه روز جمعه گفت: براساس مصوبات جلسه روز جمعه، فعالیت مراکز معاینه فنی از امروز به‌صورت شبانه‌روزی در تهران خواهد بود و فروش آرم‌های طرح ترافیک روزانه و هفتگی نیز که از روز چهارشنبه برابر دستور معاون ترافیک شهردار تهران متوقف شده بود، همچنان متوقف خواهد ماند.

مشاور شهردار تهران در امور محیط‌زیست از برخورد با اتوبوس‌هایی که در پایانه‌های اتوبوسرانی درجا کار می‌کنند خبر داد و افزود:‌ در عین حال اداره کل محیط‌زیست استان تهران نیز مکلف شد نسبت به پلمب واحدهای آلاینده اقدام کند.

آلودگی هوا فردا تشدید می‌شود

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به اینکه از 14 آبان ماه سال‌جاری تا‌کنون به جز 3روز، هوای تهران در شرایط «هشدار» قرار داشت، گفت: پیش‌بینی‌های انجام شده و مدلسازی‌های ما نشان می‌دهد آلودگی هوا امروز و به‌ویژه فردا تشدید می‌شود. یوسف رشیدی افزود: بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد از14 آبان ماه سال‌جاری تا‌کنون به جز روزهای 21، 27 و 29 آبان در سایر روزها میزان آلودگی هوای تهران در شرایط «هشدار» بوده و در برخی ایستگاه‌ها نیز مانند آزادی به حد «اضطرار» رسیده است.

کد خبر 121630

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز