همشهری آنلاین: مرکز هماهنگی اطلاع رسانی آلودگی تهران روز جمعه شاخص کیفیت هوای پایتخت را در شرایط «هشدار» اعلام و تاکید کرد که میزان آلاینده مونوکسیدکربن در ایستگاه‌های «آزادی» و «پارک قائم» به مرحله «اضطرار» رسیده است.

Tehran air polution

به گزارش ایسنا، بر اساس اطلاعات رسیده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر تهران بر میزان غلظت آلاینده‌های دی اکسید نیتروژن و دی اکسید گوگرد نسبت به روز گذشته در همین ساعات افزوده شده و از میزان غلظت آلاینده مونوکسید کربن، اوزون، ذرات معلق کمتر از 10 میکرون و ذرات معلق کمتر از 5/2 میکرون کاسته شده است.

با این حال میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از 5/2 میکرون با میانگین 145 PSI فراتر از حد مجاز بوده و شاخص کیفیت هوا هم اکنون در شرایط «هشدار» است.

بر اساس آمارهای موجود میانگین غلظت آلاینده‌های دی‌اکسید نیتروژن با 99 PSI، منوکسیدکربن با 86 PSI و ذرات معلق کمتر از 10 میکرون با 81 PSI در آستانه ورود به شرایط «هشدار» قرار گرفته‌اند.

همچنین میزان غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از 5/2 میکرون در تمامی ایستگاه‌های مورد سنجش بجز پاسداران و شهرک چشمه در شرایط «هشدار» بوده و در ایستگاه‌های پارک رازی، پارک سلامت، پارک قائم، دانشگاه علم و صنعت و فرمانداری شهر ری از «نیمه شرایط هشدار» هم فراتر رفته و به «مرز اضطرار» رسیده است. از سوی دیگر غلظت آلاینده مونوکسیدکربن در ایستگاه آزادی و پارک قائم هم اکنون در شرایط «اضطرار» قرار داشته و در ایستگاه‌های استانداری و میدان فتح در «آستانه شرایط اضطرار» و در پارک رازی و پردیسان در شرایط «هشدار» است.

همچنین میزان آلاینده دی اکسید نیتروژن در ایستگاه‌های استانداری، اقدسیه،‌پارک رز، ژئوفیزیک، شهرداری منطقه 4، شهرداری منطقه 11، شهرداری منطقه 16، میدان فتح، آزادی، پارک پونک، پارک رازی، پارک قائم، پاسداران، پردیسان، دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه علم و صنعت و سوهانک در شرایط «هشدار» قرار دارد.

ا به لحاظ آلاینده دی اکسید گوگرد نیز هم اکنون ایستگاه آزادی و به لحاظ آلاینده ذرات معلق کمتر از 10 میکرون اتوبان محلاتی، شهرداری منطقه 19 و آزادی در شرایط «هشدار» قرار دارند.

کد خبر 121623
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز