همشهری آنلاین: شرکت اپل به روزسانی جدیدی برای سیستم عامل دستگاه‌های آی‌پد، آی‌فون و آی‌پاد تاچ منتشر کرده‌‌است که قابلیت‌های جدیدی نظیر چاپ از طریق شبکه بی‌سیم و چند وظیفه‌ای (Multi-Tasking) را به این دستگاه‌ها اضافه می‌کند.

apple iOS 4.2

به گزارش اسوشیتدپرس، این به‌روزرسانی در ماه سپتامبر معرفی شده بود و به عنوان iOS 4.2 معروف است. استیو جابز مدیر عامل شرکت اپل در این رابطه می‌گوید: "iOS 4.2 آی‌پد را به دستگاه متفاوتی برای تعطیلات سال نو تبدیل می‌کند."

 دستگاه‌های آی‌فون، آی‌پد و آی‌پاد تاچ دارای پورت برای اتصال به پرینتر نسیتند به همین دلیل ابزار چاپ از طریق شبکه بی‌سیم که در دستگاه‌های اپل به AirPrint‌ معروف است، چاپ کردن را برای کاربران بسیار آسان می‌سازد. البته در حال حاضر تنها چند مدل پرینتر مخصوص که ساخت شرکت HP‌ هستند از این سیستم پشتیبانی می‌کنند.

 از دیگر قابلیت‌های سیستم عامل جدید AirPlay است که کاربران با استفاده از آن و دستگاه Apple TV می‌توانند موزیک، عکس و فیلم‌های ذخیره شده در دستگاه خود را برروی تلویزیون تماشا کنند.

 اپل همچنین می‌گوید در آخرین به‌روزرسانی‌هایش، نرم‌افزار Find My iPhone را برای صاحبان آی‌پد، آی‌فون 4 و نسخه جدید آی‌پاد تاچ مجانی کرده‌است. این نرم‌افزار به کاربر اجازه می‌دهد تا بتواند با انجام چند کار دستگاه گمشده خود را برروی نقشه پیدا کند و یا آن را قفل و اطلاعات شخصی خود را پاک کند.

 با این به روزرسانی قابلیت چندوظیفه‌ای دستگاه آی‌پد نیز ارتقاء پیدا خواهد کرد و کاربران می‌توانند در حالی که بعضی برنامه‌ها در پشت پرده در حال اجرا هستند برنامه‌های دیگری اجرا کنند.

 گفتنی‌است این به روزرسانی وقتی کاربر دستگاه خود را به برنامه iTunes متصل می‌کند، برروی دستگاه نصب می‌شود.

کد خبر 121468

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز