شنبه ۲۹ آبان ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۶
۰ نفر

خبرنگار اعزامی همشهری به مکه مکرمه: خانواده‌های حجاج ایرانی نگران نباشند، امسال بیماری خاصی در حج تمتع گزارش نشده‌است.

حج

وزیر بهداشت عربستان سعودی به شبکه خبری ‌الاخباریه گفت: در حج امسال مسئله و مشکل پزشکی خاصی رخ نداد و بیماری‌هایی مانند آنفلوانزا با تمهیدات اندیشیده شده کاملا مهار شد. رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت نیز در این باره اعلام کرد: با تلاش‌های کادر پزشکی همه حجاج ایرانی در سلامت کامل از مشاعر به مکه بازگشتند و هیچگونه بیماری خاصی در میان حجاج ایرانی مشاهده نشده‌است.

در همین حال برخی از پزشکان توصیه می‌کنند که با توجه به میانگین سنی بالای حجاج و احتمال شیوع بیماری آنفلوانزا از راه رو‌بوسی و دست دادن با حجاج بیمار، حجاج، مراسم ولیمه خود را یک هفته پس از ورود به کشور برگزار کنند.

توسعه شهر مکه مکرمه

وزیر کشور عربستان اعلام کرد: طرح توسعه مکه مکرمه طی یک برنامه 8ساله و با هزینه بیش از 22میلیارد ریال سعودی اجرا می‌شود. به گزارش شبکه تلویزیونی العربیه، نایف بن‌عبد‌العزیز گفت: طرح جامع توسعه مکه مکرمه تهیه و تدوین شده که طی 6 تا 8 سال اجرا خواهد شد. وزیر کشور عربستان که رئیس شورای حج نیز است همچنین از عملکرد دستگاه‌های دولتی و امنیتی حج امسال تجلیل کرد.

البته این روزها در خیابان‌ها و معابر شهر مکه مکرمه صحنه‌هایی دیده می‌شود که به هیچ وجه در ‌شأن حرم امن الهی نیست چرا که چند روزی است که زباله‌ها در مکه جمع‌آوری نشده و خیابان‌ها نیز رفت و روب نشده‌است.

حضور پر رنگ خبرنگاران در حج

در حج امسال، خبرنگاران ، حضور پررنگ‌تری نسبت به سال‌های پیشین داشتند. البته این موضوع تنها مختص به ایران نیست و به گفته وزیر فرهنگ و اطلاعات عربستان سعودی صدها تصویر‌بردار و خبرنگار از کشورهای مختلف با استقرار در مناطق مختلف عربستان سعودی به پوشش خبری گسترده مناسک حج امسال مشغول هستند.همچنین 30 شبکه خبری ماهواره‌ای نیز مناسک حج تمتع امسال را به‌طور لحظه به لحظه پخش کردند.

کد خبر 121167

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز