گروه حوادث: مسئول جمع آوری کمک های مردمی وقتی دید تنها 30درصد از پول های جمع آوری شده برای کمک به بیماران دیابتی نصیب او می‌شود تصمیم به جعل قبض ها گرفت و با استخدام 15 مرد و زن کلاهبرداری از مردم را آغاز کرد.

در اولین روزهای دی ماه یکی از ساکنان شهرک اکباتان با پلیس تماس گرفت و مدعی شد مردی با قبضهای جعلی یک انجمن خیریه در حال گرفتن پول از مردم است.

پس از این تماس هنگامیکه ماموران کلانتری 135 آزادی  برای پیگیری موضوع به محل رفتند، متوجه  مرد جوانی شدند که با در دست داشتن قبض‌ کمک های مردمی یک انجمن خیریه مشهور از مردم درخواست کمک کرده و سپس در مقابل پولی که از آنها می‌گیرد برای آنها قبض صادر می‌کند.

ماموران که به این جوان مشکوک شده بودند وی را تحت بازجویی قرار دادند و هنگامی که متوجه شدند قبضهای او جعلی است وی را برای بازجویی‌های فنی و تخصصی به مرکز پلیس انتقال دادند.

بازپرس جراحی رئیس شعبه 15دادسرای صادقیه روز گذشته با اعلام خبر دستگیری مرد کلاهبردار به نام اکبر گفت: دقایقی از بازداشت متهم جوان نگذشته بودکه ماموران پلیس اطلاع پیدا کردند مرد جوان دیگری نیز در منطقه دیگری در شهرک اکباتان درحال انجام کلاهبرداری مشابه است.

هنگامیکه این جوان بازداشت و تحت بازجویی قرار گرفت مشخص شد وی نیز یکی دیگر از  اعضای باندی است که با استفاده از قبض های جعلی انجمن خیریه اقدام به کلاهبرداری ازمردم می کنند.

خواستم یک شبه پولدار شوم

در ادامه بازجویی ها اکبر که سرکرده باند است، ضمن اعتراف به جعل قبض‌ها و کلاهبرداری به ماموران گفت: تا مدتی قبل در یکی از روستاهای استان‌ مرکزی  گرمابه‌دار ده بودم و روزی 4000 هزار تومان دستمزد داشتم، چون خرج زندگیم با این حقوق تامین نمی‌شدبه پیشنهاد یکی از آشنایان که در انجمن کار می کرد به تهران آمده و مشغول به کار شدم.

وظیفه من جمع آوری کمکهای مردمی  در مقابل دادن قبضهای انجمن بود،که با این کار30 درصد از کمکهای مردمی نصیب خودم می شد.

مدتی از شروع کارم نگذشته بود که طمع وسوسه‌ام کرد و تصمیم گرفتم راهی پیدا کنم تا تمام پول فروش قبض‌ها به خودم برسد و به این ترتیب نقشه کلاهبرداری را کشیدم. 

برای این کار درابتدا از قبض ها کپی رنگی تهیه کردم و پس از آن 15 نفر را استخدام کردم تا قبض های جمع‌آوری کمک های مردمی را به مردم بدهند.

در حالیکه تنها روزی 5هزار تومان به هر کدام از آنها می‌دادم بقیه پول های جمع آوری شده را برای خودم بر می داشتم.

وی افزود: همچنین از آنجا که کلید صندوق های خیریه ای را که از سوی انجمن به مردم داده شده بود،‌ همراهم بود، به عنوان مسئول جمع آوری صندوق ها به خانه افراد خیر رفته و پول های موجود در صندوق ها را نیز به سرقت می بردم.

هرکه از دزد بدزدد ....

بازپرس جراحی درتکمیل این خبر گفت : در جریان بازجویی از دومین متهم بازداشت شده که از اعضای شبکه اکبر به حساب می آید، وی گفت:

در حالی که روزی 30 هزار تومان کمک مردمی جمع آوری می کردیم  اکبر تنها 5 هزارتومان به ما می‌داد و بقیه پول را برای خودش برمی داشت به همین خاطر یک روز که در خانه او بودم همه مدارکش را به سرقت بردم و با تهیه کپی رنگی از آنها خودم به طور مستقل وارد عمل شدم تا دیگر لازم نباشد بخش عمده پول های جمع آوری‌شده را به اکبر بدهم.

برپایه این گزارش، در حالی که انجمن خیریه‌ای که اکبر و اعضای باندش از نام آن سوء استفاده کرده‌اند، اعلام کرده اکبر از 6 ماه پیش با سرقت قبض ها به طرز مرموزی ناپدید شده و احتمالا از همان زمان جعل و کلاهبرداری از مردم را آغاز کرده است.

هم اکنون پلیس در حال بررسی میزان کلاهبرداری‌های صورت گرفته از سوی این مرد و اعضای باند اوست.

کد خبر 12115

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز