چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۳۸۹ - ۰۹:۰۰
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: نماز عیـد سعیـد قربـان با حضور مومنـان و موحـدان نمازگـزار، امروز در سراسر کشور اقامه شد

prayer

به گزارش واحد مرکزی خبر میلیون ها نمازگزار در شهرهای مختلف کشورمان برای عبادت و ابراز بندگی در برابر خداوند متعال در میعادگاه های نماز حضور یافتند و نماز عید سعید قربان را در فضایی سرشار از معنویت اقامه کردند و در صفوفی به هم پیوسته، جلوه ای دیگر از یگانگی اسلامی را به نمایش گذاشتند.

مسلمانان جهان در این عید مبارک با توسل به بزرگی و عظمت ، جود و جبروت و بخشندگی خداوند ، توفیق کارهای نیک و متصَف شدن به صفات پسندیده و دوری از گناهان را از درگاه احدیت مسئلت کردند.

مردم میهن اسلامی همچنین در این روز یک دل و یک زبان با زمزمه دعاهای مخصوص این روز و با ذکر ِ بزرگی و وحدانیت خداوند به شکرانه پیروی از فرامین الهی و هدایت به دین محمد و ولایت ِ آن حضرت ، دعای " الله‌اکبر علی ما هدانا و له الشکر علی ما اولانا " سر دادند.

بر اساس این گزارش ها ، در ادامه این اجتماع معنوی ، خطیبان نماز عید قربان در خطبه های نماز با استناد به آیات قرآن ، حکایت حضرت ابراهیم و حضرت اسماعیل (ع) در تسلیم محض خداوند شدن و پیروی از فرمان الهی را تبیین و نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی و پیروی از فرمان خالق یکتا توصیه و بر پرهیز از گناه تاکید کردند.

توصیه به پیروی از فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی و توجه به رهنمودهای ایشان درباره دشمن شناسی و لزوم بصیرت و هوشیاری در برابر فتنه های دشمنان ، حفظ اخوت اسلامی و بهره گیری از برکات حج ابراهیمی در حفظ وحدت و یکدلی برای عظمت و افتخار مسلمانان ، امر به معروف و نهی از منکر و احسان به یکدیگر ، مشارکت در اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها ، استقلال علمی در زمینه فناوری و جنبش نرم افزاری ، هوشیاری در مقابل توطئه دشمنان ، پرهیز از دو دستگی و دستگیری از دیگر مسلمانان نیازمند و ولایت‌مداری از دیگر محورهای سخنان امامان جماعت در خطبه های نماز عید قربان در سراسر میهن اسلامی بود.

کد خبر 120923
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز