مجموع نظرات: ۰
جمعه ۸ دی ۱۳۸۵ - ۰۹:۴۸
۰ نفر

امام‌زاده داوود، یکی از مشهورترین امام‌زاده‌های تهران است. روزهای تعطیل این امام‌زاده خیلی شلوغ است.

این امام‌زاده که در کوه‌های شمال غربی تهران است، مقبره «داوودبن عماد» یکی از نوادگان امام سجاد(ع) است. مردم بیشتر از آن که از دید تاریخی، به این امام‌زاده نگاه کنند، جنبه‌های زیارتی و تقدس آن برای‌شان مهم است. این امام‌زاده در محلی خوش آب و هوا قرار دارد. اگر یکی از روزهای تعطیل این هفته به این مکان بروید، خانواده‌های زیادی را می‌بینید که وسایل یک روز را همراه خود آورده‌‌اند تا یک روز تعطیل را، کنار این امام‌زاده بگذرانند.
بچه‌ها آن جا هم بازی‌های زیادی پیدا می‌کنند. شما می‌توانید در یک روز هم زیارت کنید، هم سیاحت. آن‌جا خانواده‌های زیادی را می‌بینید که
 نه تنها برای یک روز که چند روز در امام‌زاده می‌مانند. در کنار امام‌زاده، اتاق‌هایی برای استراحت زائران ساخته‌اند. از مسوول آن‌جا بخواهید یک اتاق در اختیارتان بگذارد. اگر همراه چند خانواده دیگر به امام‌زاده رفته‌اید، مسوول اتاق‌ها، چند اتاق در اختیار شما قرار می‌‌دهد.
از گذشته‌های دور، تهرانی‌ها علاقه زیادی به امام‌زاده داشته‌اند. وقتی هنوز راه این امام‌زاده، آسفالت نشده بوده، ‌مردم با اسب یا خر به این امام‌زاده می‌رفتند، اما جاده این امام‌زاده مشکل زائران بود. امروز وضع فرق کرده است، جاده امام‌زاده آسفالت شده است، بازاری کنار امام‌زاده قرار دارد، اتاق‌‌ها هم که حاضر هستند. خوش بگذرد!
علاقه‌مندان سینما هم یک خاطره سینمایی از این فیلم دارند، فیلم «سوته‌دلان»‌ ساخته علی حاتمی را دیده‌اید؟ در انتهای فیلم برادر بزرگ که نقش آن را جمشید مشایخی بازی می‌کرد، می‌خواهد برادری را که ضریب هوشی پایینی دارد، برای شفا گرفتن به امام‌زاده داوود ببرد. برادر کوچک در راه می‌میرد و آن‌ها به امام‌زاده نمی‌رسند. شخصیت «آقا مجید ظروف‌چی» را به یاد دارید؟‌
کد خبر 12082

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز