گروه شهری: به مناسبت عید سعید قربان 30 هزار راس دام برای قربانی‌کردن از سوی شهرداری تهران تدارک دیده شده است.

میادین میوه وتره بار

به گزارش همشهری، به همین مناسبت در11 نقطه از شهر (مناطق 1، 2، 4، 5، 14، 15(دونقطه)، 17، 18، 19 و 20) قربانگاه‌های بهداشتی تدارک دیده شده ‌است. جایگاه منطقه 4 واقع در حکیمیه، جایگاه منطقه 15 در بزرگراه امام رضا و زمینی بایر در خیابان شهرزاد است و جایگاه منطقه 18 در بزرگراه آزادگان واقع شده است. بنابراین گزارش جایگاه موقت منطقه یک در خیابان ازگل، جایگاه منطقه 2 در میدان بوستان و جایگاه منطقه 5 در میدان شهر زیبا قرار دارد.

بزرگراه شهید محلاتی، 41 متری شهید شاه آبادی مکان استقرار جایگاه منطقه 14 است وجایگاه‌های مناطق 17، 19 و 20 نیز به‌ترتیب در میدان ابوذر، روبه‌روی بازار تره بار زمزم، خیابان شهید کاظمی و خیابان شهید غیوری دایر خواهد شد. به گفته حسین صفایی، مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران گر چه در طول سال بخشی از گوشت مصرفی مردم از طریق کشتار غیرمجاز یک میلیون راس دام در 600‌نقطه شهر تهران تامین می‌شود اما شهرداری تهران درنظر دارد در عید سعید قربان زمینه‌های لازم را در تمامی مراحل اعم از تهیه، انتقال، کشتار، توزیع و مصرف گوشت قربانی برای شهروندان متقاضی فراهم کند.

این اقدام به گفته صفایی ثمرات مختلفی دارد که کنترل وضعیت سلامت توسط دامپزشکان قبل و بعد از ذبح قربانی، توزین دقیق و مناسب دام به‌منظور کمک به اقتصاد خانوار ذبح به روش اسلامی و جلوگیری از توزین کاذب از جمله این ثمرات است. وی گفت: به‌رغم ارائه این خدمات هیچ تاثیری در قیمت دام نخواهیم داشت؛ چرا که شهرداری‌هزینه‌های کنترل بهداشتی و زیست‌محیطی، ذبح و... دام به مناسبت عید سعید قربان را تقبل خواهد کرد. ضمن اینکه با توجه به تعداد قابل توجه دام که طی روزهای اخیر به تهران وارد شده پیش‌بینی افزایش قیمت نخواهیم داشت.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار افزود: مراکز 11 گانه عرضه دام قربانی از روز عرفه (فردا) فعالیت خود را آغاز می‌کنند بنابراین به شهروندان تهرانی توصیه می‌شود از آنجایی که در این مراکز تمامی اقدامات لازم برای کنترل قیمت و سلامت و بهداشت دام رعایت می‌شود، برای تهیه قربانی به این مراکز مراجعه کنند. صفایی افزود: ساعت کار مراکز در روز عرفه از 8 صبح و در روز عید قربان از 6 صبح خواهد بود.

راه‌اندازی نخستین بازار محصولات ارگانیک

دیروز صفایی در بخش دیگری از مصاحبه‌خود با خبرنگاران خبر داد: تا پایان آذر ماه امسال بازاری در مقیاس کوچک در خیابان سهروردی راه‌اندازی خواهد شد که اقدام به عرضه محصولات ارگانیک خواهد کرد.به گفته صفایی پیش از این در نخستین قدم غرفه‌ای برای ارائه محصولات سالم و ارگانیک در بازار مجیدیه راه‌اندازی شده بود.

وی ادامه داد: در اواسط آذر ماه نیز دومین جشنواره محصولات سالم و ارگانیک بر پا خواهد شد. این نمایشگاه به‌منظور شناساندن محصولات سالم و ارگانیک به مردم بر پا می‌شود. پایان سال به گفته صفایی نخستین دور گزارش‌های جامع در این باره به دستگاه‌های متولی ارائه خواهد شد تا برای اصلاح روش تولید در یک بازه زمانی میان‌مدت مورد استفاده قرارگیرد.

تلاش برای تنظیم بازار بعد از هدفمند‌سازی‌ یارانه‌ها

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار همچنین از کنترل دقیق قیمت اقلام پر مصرف همزمان با اجرای هدفمند‌سازی‌ یارانه‌ها در میادین میوه‌و‌تره‌بار سخن گفت و ادامه داد: در این باره سازمان میادین میوه و تره‌بار با دولت و وزارت بازرگانی در تنظیم بازار اعلام همکاری کرده است.

وی اظهار داشت: در آستانه اجرای یکی از مهم‌ترین و دامنه‌دار‌ترین قانون‌ها هستیم به همین دلیل برای کنترل تورم انتظاری، درنظر داریم قیمت 23 قلم محصول را ثابت نگهداریم. وی بخشی از این اقلام شامل گوشت قرمز، مرغ، تخم مرغ، انواع مرکبات، موز، پیاز و سیب درختی، سیب زمینی، گوجه‌فرنگی، برنج و قندوشکر را برشمرد.

کد خبر 120718

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز