تیم امید ایران در مرحله یک هشتم نهایی مسابقات فوتبال بازی‌های آسیایی گوانجو به مصاف تیم امید مالزی می‌رود. تیم امید که در مرحله گروهی 3 پیروزی به دست آورد، حالا امیدواری بسیاری برای پیروزی مقابل مالزی دارد.

فوتبال

امیرحسین پیروانی، مربی تیم امید درباره مالزی می‌گوید: «شناختی نسبی از مالزی داریم و امیدواریم که با ارائه یک بازی منطقی بتوانیم به مرحله بعد صعود کنیم.»تیم امید در این مسابقه غلامرضا رضایی را به‌دلیل محرومیت در اختیار ندارد، درحالی‌که سینا عشوری بعد از حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا به همراه رئیس و نایب رئیس فدراسیون فوتبال به گوانجو سفر کرده و امروز می‌تواند برای تیم امید به میدان برود.

تمرینات تیم امید که بعد از صعود مقتدرانه از گروه B مسابقات یک روز تعطیل شد، بعدازظهر دیروز با یک جلسه تمرین سبک در زمین چمن دهکده المپیک از سر گرفته شد. پیش از برگزاری این تمرین، مسئولان تیم امید در جلسه هماهنگی مسابقه ایران و مالزی شرکت کردند و بنابراین، بازیکنان تیم امید امروز با پیراهن‌های سفیدرنگ به میدان می‌روند و مالزی سبزپوش خواهد بود. امیرحسین پیروانی درباره وضعیت بازیکنان می‌گوید: «با توجه به اینکه صعود ما پس از بازی دوم قطعی شده بود، تصمیم گرفتیم که در بازی مقابل ویتنام به بازیکنان اصلی استراحت بدهیم. به همین خاطر 5،4 نفر از بازیکنان را تغییر دادیم تا برای بازی بعد خسته نشوند.»

تیم مالزی در گروه A مسابقات مقابل قرقیزستان 2 بر یک به پیروزی رسید و با نتایج 3 بر صفر به چین و ژاپن باخت. این تیم اما یکی از برترین تیم‌های سوم بود و با صعود به مرحله یک هشتم حریف ایران است. کادرفنی تیم امید، مالزی را حریف آسانی می‌داند.

مربی تیم امید درباره مسابقه با مالزی می‌گوید: «تا این لحظه سعی داشتیم بیشتر منطقی بازی کنیم و به‌دنبال کسب نتیجه باشیم. امیدواریم با حداقل فشار بتوانیم به آنچه می‌خواهیم دست پیدا کنیم اما از بازی مقابل مالزی دیگر تمام توان و تمرکز خود را روی این بازی می‌گذاریم.» پیروانی در عین حال معتقد است: «به هر حال با یکی دو بازی نمی‌توان بازیکنان را با یکدیگر هماهنگ کرد. اما خوشبختانه بازیکنان نسبت به قبل خیلی بهتر شدند.»

جلال حسینی یکی از بهترین‌های تیم امید در مرحله گروهی بوده است. مدافع باتجربه تیم امید تا حالا 3 گل برای ایران زده و در حال حاضر در صدر جدول گلزنان نیز حضور دارد. در کنار او، احمد خلیل بازیکن تیم ملی امارات نیز دیده می‌شود.اما کریم انصاری فرد نیز با 2 گل زده در جایگاه دوم قرار دارد. مهاجم تیم امید می‌گوید: «تشنه گلزنی هستم و امیدوارم با تلاش بچه‌ها به فینال مسابقات برسیم.»

انصاری فرد ادامه می‌دهد: «اگرچه با نتیجه یک بر صفر ویتنام را شکست دادیم اما هدف کسب 3 امتیاز بازی بود که به این هدف رسیدیم. همه تلاش ما حضور در فینال است. به‌رغم خستگی زیاد و بازی‌های پی در پی نمی‌خواهیم زحماتمان هدر رود. شناخت کاملی از حریفان نداریم. هماهنگی نیز در میان بازیکنان کم است اما تلاش می‌کنیم در آینده به هماهنگی لازم برسیم و بهترین مدال را کسب کنیم.»

ظاهرا فدراسیون فوتبال برای هر مسابقه 500 بلیت خریداری کرده و در اختیار هواداران ایرانی قرار داده است. ‌ نایب رئیس فدراسیون فوتبال خبر می‌دهد که درصورت صعود تیم امید به مراحل بالاتر پاداش‌های خوبی برای بازیکنان درنظر گرفته خواهد شد . اگر تیم امید بتواند مقابل مالزی به پیروزی برسد، در مرحله یک چهارم نهایی با برنده عمان و هنگ کنگ بازی خواهد کرد. با این حساب، به‌نظر می‌رسد تیم امید کار سختی برای صعود به مرحله نیمه نهایی ندارد. اگر این اتفاق رخ دهد، حریف تیم امید در مرحله نیمه نهایی به احتمال فراوان ژاپن خواهد بود.

سایر مسابقات

به غیراز مسابقه ایران و مالزی، امروز3 مسابقه دیگر در مرحله یک هشتم نهایی برگزار می‌شود. عمان به مصاف هنگ‌کنگ می‌رود، قطر با ازبکستان بازی می‌کند و چین مقابل کره‌جنوبی قرار می‌گیرد. فردا نیز 4 مسابقه دیگر در این مرحله برگزار می‌شود. به این ترتیب، ژاپن با هند، کره‌شمالی با ویتنام، امارات با کویت و ترکمنستان نیز به با تایلند دیدار می‌کند.

کد خبر 120716

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز