همشهری آنلاین: با انجام آیین قرعه کشی، چهار نماینده ایران حریفان خود را در لیگ قهرمانان آسیا در سال 2011 شناختند.

لیگ قهرمانان آسیا

 به گزارش ایسنا، آیین قرعه‌کشی 32 تیم حاضر در فصل آتی لیگ قهرمانان آسیا سه‌شنبه ( 23 آذر) در کوالالامپور برگزار شد که چهار نماینده ایران حریفان خود را در مرحله گروهی رقابت‌ها شناختند.

 بر اساس قرعه‌کشی انجام شده تیم فوتبال ذوب آهن که فصل گذشته عنوان نایب قهرمانی را به دست آورد در گروه D با تیم‌های الشباب عربستان، الریان قطر و الامارات امارات همگروه شد.

 سپاهان که فصل گذشته قهرمان لیگ برتر شده بود، طبق انتظار با قرعه‌ای آسان‌تر از دیگر نمایندگان ایران روبرو شد و در گروه A در کنار تیم‌های الغرافه قطر، الجزیره امارات و الهلال عربستان جای گرفت.

 پرسپولیس در گروه سخت C با تیم‌های الاتحاد عربستان، بنیادکار ازبکستان و الوحده امارات همگروه شد.

 استقلال هم با تیم‌های النصر عربستان، پاختاکور ازبکستان و تیم برنده‌ دیدار پلی آف هم‌گروه شد.

 در این رقابت‌ها 32 تیم شامل 15 تیم از غرب و 15 تیم از شرق آسیا حضور خواهند داشت. دو تیم دیگر پس از انجام بازی‌های پلی آف وارد این رقابت‌ها خواهند شد. تیم‌های ایران، عربستان سعودی، ژاپن، کره جنوبی و چین پنج کشوری هستند که چهار نماینده در این رقابت‌ها دارند. امارات با سه نماینده،‌ ازبکستان، قطر و استرالیا با دو نماینده و اندونزی با یک نماینده در این رقابت‌ها حضور خواهند داشت.

 تیم فوتبال سئونگنام کره جنوبی که در فصل جاری لیگ قهرمانان با پیروزی مقابل ذوب آهن جام قهرمانی را بالای سر برد، بزرگ‌ترین غایب این دوره از رقابت‌ها خواهد بود. سئونگنام با قرار گرفتن در رده پنجم "کی لیگ" نتوانست سهمیه‌ی لیگ قهرمانان را به دست آورد.

 32 تیم حاضر در این رقابت‌ها در 8 گروه 4 تیمی کنار یکدیگر قرار گرفته و به رقابت خواهند پرداخت.

کد خبر 122567
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز