مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۲ آبان ۱۳۸۹ - ۱۷:۵۶
۰ نفر

23 ابان مصادف است با روز جهانی دیابت. در همین رابطه معاون پیشگیری اداره کل سلامت شهرداری تهران از اجرای مانور غربالگری دیابت در سطح 394 نقطه شهر تهران و همچنین اجرای برنامه‌های ویژه اجتماعی، ورزشی در سطح 6 پهنه و در قالب ایستگاه‌های تندرستی و ورزش شهروندی به مناسبت روز جهانی دیابت خبر داد.

diabetics

رضا قهرمانی، معاون پیشگیری اداره کل سلامت شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار تهران سما، از اجرای برنامه‌های ویژه شهرداری تهران به مناسبت روز جهانی دیابت خبر داد و گفت: متأسفانه بخش قابل توجهی از افراد مبتلا به دیابت از بیماری خود مطلع نیستند، به همین دلیل شهرداری تهران موضوع آموزش، اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی‌ در این مقوله را در دستور کار خود قرار داد.

قهرمانی خاطرنشان کرد: در این راستا ضمن اجرای برنامه‌هایی که شهرداری تهران در طول سال برای اینگونه شهروندان اجرا می‌کند، برنامه‌های ویژه روز جهانی دیابت نیز برای شهروندان درنظر گرفته و اجرا شد. وی اجرای مانور غربالگری دیابت در سطح 394 نقطه شهر تهران را از جمله این اقدامات خواند و تصریح کرد: این ایستگاه‌ها در مجموعه خانه‌های سلامت شهر تهران، 15 میدان منتخب میوه و تره‌بار، 10 ایستگاه پر تردد مترو و برخی از مراکز شهری درنظر گرفته شد که در این مراکز انجام تست رایگان قند خون از شهروندان صورت گرفت تا شهروندانی که به این پایگاه‌ها مراجعه کردند از وضعیت قندخون خود مطلع شوند.

معاون پیشگیری اداره کل سلامت شهرداری تهران همچنین یادآور شد: نتایج این مانور غربالگری را در قالب یک سامانه نرم‌افزاری تجزیه و تحلیل خواهیم کرد تا برنامه‌ریزی آموزشی و مشاوره‌ای را براساس این نتایج، در سطح خانه‌های سلامت و مراکز آموزشی تحت نظر شهرداری جهت دهی کنیم تا در حوزه پیشگیری یا کنترل دیابت به شهروندان تهرانی کمک کنیم.

قهرمانی همچنین به برنامه‌های اجرایی شهرداری برای گرامیداشت هفته دیابت اشاره و تاکید کرد: با همکاری سازمان ورزش شهرداری تهران در محل ایستگاه‌های تندرستی اطلاع‌رسانی و فضاسازی با نگاه دیابت تنظیم خواهد شد و موضوع دیابت نیز به مردم گوشزد خواهد شد.

وی افزود: در 6 پهنه انتخاب شده برای این موضوع، راهپیمایی نمادین از سوی افرادی که به ایستگاه‌های تندرستی مراجعه کرده‌اند اجرا خواهد شد و کاور‌هایی نیز با رنگ آبی که نشانگر موضوع دیابت است در میان افراد شرکت‌کننده توزیع خواهد شد.

کد خبر 120632

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز