شنبه ۲۲ آبان ۱۳۸۹ - ۰۷:۰۲
۰ نفر

آیدا ابوترابی: خوردن شیر پیر و جوان ندارد. شاید یک زمانی مردم فکر می‌کردند کودکان و نوجوانان چون در سن رشد هستند باید شیر بخورند، اما الان خوردنش حتی به افراد پیر هم توصیه می‌شود.

577

به تازگی دانشمندان تحقیقی انجام داده‌اند که در آن مشخص شده شیر بهترین نوشیدنی مکمل برای بعد از ورزش است. حتی بیشتر از نوشیدنی‌های دیگر ورزشی می‌تواند به بهبود وضعیت بدن بعد از فعالیت‌های سنگین کمک کند.

شیر دو نوع پروتئین دارد که می‌تواند به بازسازی عضلات بدن کمک بسیاری کند. درواقع بعد از انجام ورزش‌هایی که تحرک زیاد دارند مانند فوتبال، دوچرخه‌سواری، شنا و... ممکن است عضلات بدن دچار آسیب‌دیدگی شود که ترکیبات موجود در شیر این مشکل را برطرف می‌کند. پس می‌توان گفت شیر بهترین نوشیدنی برای ساخت دوباره عضلات است.

دانشمندان در تحقیقات خود متوجه شده‌اند افرادی که بعد از تمرین کردن، شیر می‌نوشند قادرند در نوبت‌های بعدی ورزش، زمان طولانی‌تری را نسبت به افرادی که آب یا نوشیدنی‌های ورزشی می‌نوشند، صرف فعالیت‌های بدنی کنند.

توصیه متخصصان تغذیه به ورزشکاران این است: «بلافاصله بعد از پایان ورزش شیر بنوشید و در صورتی که در هضم آن مشکل دارید، می‌توانید آن را با کاکائو یا دیگر طعم‌دهنده‌ها ترکیب کنید.»

کد خبر 120557
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز