همشهری آنلاین: بر اساس تحقیقات جدید مشخص شد کودکانی که روزانه شیر مصرف می‌کنند، 40 درصد کمتر از بزرگسالان به سرطان روده دچار می‌شوند.

شیر

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، پروفسور «برایان کاکس» از دانشگاه «اوتاگو» در نیوزلند در مصاحبه‌ای با رسانه‌های دولتی این کشور، عنوان کرد: ‌مصرف روزانه نیم لیتر یا یک فنجان متوسط شیر توسط کودکان در منزل یا مدرسه یک عامل دفاعی و حمایتی علیه ابتلا به بیماری‌هایی چون سرطان روده است.

محققان به این نتیجه نیز دست یافتند که عدم مصرف شیر در طول دوران کودکی باعث می‌شود تا این افراد در سنین بزرگسالی 20 درصد بیش از دیگران به سرطان‌های دستگاه گوارش مبتلا شوند.

به گزارش ایسنا، این محقق در ادامه به روزنامه دیلی میل، گفت: در پژوهشی که از 562 فرد بزرگسال مبتلا به سرطان روده بین سنین 30 تا 69 سال صورت گرفت، مشخص شد که این افراد در سنین چهار تا شش و در دوران کودکی و نوجوانی یا اصلا شیر مصرف نکرده‌ و یا کمتر از حد معمول از این محصول لبنی استفاده کرده‌اند.

بر اساس این تحقیق که در انگلستان هم به عمل آمد، این موضوع مشخص شد که در بسیاری از مدارس و مهد‌های کودک این کشور برنامه تغذیه مناسبی اجرا نمی‌شود. به همین دلیل، در اوت سال گذشته میلادی «دیوید کامرون» نخست وزیر این کشور مبلغ 50 میلیون پوند به صورت سالانه برای اجرای برنامه تغذیه‌ای مناسب در اختیار این مراکز قرار داد.

به گزارش ایسنا، ‌دکتر «جودیت برایانز» مدیر شورای تغذیه سالم انگلستان هم در این باره به شبکه خبری بی‌بی‌سی، نیز یادآور شد: توزیع شیر در مدارس و مهدهای کودک یک امر مهم است؛ چرا که کودکان در این سن نیازمند دریافت مواد مغذی و معدنی هستند و تنها از طریق مصرف این ماده لبنی چنین ویتامین‌هایی را دریافت می‌کنند. هم اکنون در اکثر مدارس این کشور مواد غذایی نامناسب و غذاهای آماده در میان دانش آموزان توزیع می‌شود. ما وظیفه داریم تا این عادت بد را از ذهن این کودکان پاک کنیم.

کد خبر 127972
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز