چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۳۸۹ - ۱۹:۵۴
۰ نفر

آخرین رویارویی علی دایی و صمد مرفاوی به آبان ماه سال گذشته بر می‌گردد.آنها در دربی حساس تهران روی نیمکت پرسپولیس و استقلال نشستند و این دایی بود که در نهایت موفق به شکست مرفاوی شد.

فوتبال

حالا بعد از گذشت یکسال مرفاوی در فکر انتقام شکست سال گذشته است، این در حالی است که او به‌عنوان سرمربی استقلال 4 بار مقابل پرسپولیس قرار گرفته و 2 شکست و 2 تساوی در کارنامه دارد. بدین ترتیب سرمربی مس در این مسابقه به‌دنبال کسب نخستین پیروزی دوران مربیگری خود مقابل پرسپولیس است. نکته امیدوار‌کننده برای او این است که پرسپولیس تا به حال در کرمان موفق به شکست مس نشده است.

تیم دایی در شرایطی مقابل مس قرار می‌گیرد که حریفش 11هفته بدون باخت را پشت سر گذاشته و در شرایط ایده‌آلی قرار دارد. البته پرسپولیس هم از 3بازی اخیر 9 امتیاز گرفته و برای صدرنشینی موقت چشم به کسب امتیاز در این بازی دارد.دایی هم امیدوار به طلسم شکنی است تا پرسپولیس برای نخستین بار مس را در کرمان شکست دهد.

پرسپولیس در حالی به مصاف مس می‌رود که غلامرضا رضایی و حمید علی‌عسگر را به‌دلیل حضور در تیم امید در اختیار ندارد.در ضمن مجتبی زارع، ابراهیم شکوری و محمد پروین هم مصدوم هستند و این دیدار را از دست خواهند داد.در طرف مقابل مس هم مهرداد پولادی و محمد منصوری 2هافبک کلیدی‌اش را به‌دلیل محرومیت در اختیار ندارد ولی بازیکنان مصدوم این تیم شرایط بازی مقابل پرسپولیس را پیدا کرده‌اند. البته مسی‌ها در حال رایزنی با کمیته انضباطی هستند تا محرومیت پولادی بخشیده شود. مصدومیت نبی‌الله باقری‌ها، فرهاد سالاری، مصطفی سیفی و ارشاد یوسفی برطرف شده و آنها در بازی امروز مس را همراهی خواهند کرد.

مرفاوی: دفاع نمی‌کنیم

مرفاوی در آستانه این بازی می‌گوید: «از پرسپولیس شناخت خوبی داریم و امیدوارم با کسب 3امتیاز جایگاهی را که ‌ شایسته نام مس کرمان است به دست آوریم. ما با حمایت تماشاگران کرمانی برای کسب 3امتیاز مقابل پرسپولیس قرار می‌گیریم ضمن اینکه از این تیم شناخت خوبی داریم.»

او ادامه می‌دهد: «مقابل پرسپولیس برنامه و تاکتیک دفاعی نخواهیم داشت. البته دلیل قدرت خط حمله مس در رقابت‌های فصل جاری کار گروهی و تاکتیک تیمی برای به‌ثمررساندن گل است. ما تمامی نقشه‌ها را برای پیروزی تیم به بازیکنان می‌گوییم و آنها اگر خواسته‌های ما را در زمین پیاده کنند پرسپولیس را شکست خواهیم داد.»

عبدی: کار سختی داریم

حسین عبدی، مربی پرسپولیس در آستانه بازی با مس می‌گوید: «ما پیش از مسابقات و حین بازی‌ها برنامه‌ فنی منسجمی را از پیش تعیین کرده بودیم و در بازی با ذوب‌آهن نمونه بارز آن را دیدیم. البته در دربی هم به وضوح عملکرد مثبت بازیکنان مشخص بود و با وجود ناکامی در نتیجه‌گیری آن مسابقه باید از بازیکنان پرسپولیس برای اجرای صحیح برنامه‌ها تشکر کنم.»

او شرایط تیمش را مثبت ارزیابی می‌کند: «وضعیت بسیار خوبی داریم. البته از نظر جغرافیایی کرمان در ارتفاع متفاوتی نسبت به تهران قرار دارد. ما می‌دانیم که از نظر بازی فیزیکی کار سختی در پیش داریم. مس در هفته‌های گذشته نتایج خوبی گرفته است و در این بازی خانگی هم می‌خواهد پیروز باشد. شاید مهاجمان این تیم برای تیم‌های لیگ بسیار خطرناک باشند اما داستان پرسپولیس چیز دیگری است.

ما مدافعانی داریم که مدعی هستیم می‌توانند مقابل هر مهاجمی بایستند.» عبدی تاکید می‌کند: «من و دایی مس را به‌خوبی آنالیز کرده‌ایم. ما راهکارهای خوبی برای این مسابقه داریم و موفقیت دیگر به عملکرد بازیکنان برمی‌گردد. اگر بازیکنان از عهده مسئولیت‌هایشان به‌خوبی برآیند، پیروزی در این مسابقه خارج از خانه دور از دسترس نیست.

پرسپولیس در خیلی از بازی‌ها نشان داده عملکرد فوق‌العاده‌ای در نیمه دوم بازی‌ها دارد.» مربی پرسپولیس در پایان می‌گوید: «نیمکت پرسپولیس آرامش زیادی دارد. در برخی تیم‌ها می‌بینیم حتی مسئول تدارکات هم داد و فریادهای فنی می‌زند و در مجموع نیمکت شلوغی دارند اما در پرسپولیس چنین نیست. ما معتقدیم فضای روانی نیمکت به راحتی به روحیه بازیکنان منتقل می‌شود لذا از ایجاد هرگونه استرس پرهیز‌می‌کنیم و همیشه بر آرامش بیشتر نیمکت تاکید‌کرد‌ه‌ایم.»

برنامه هفته پانزدهم

پنج شنبه

صبای‌قم - تراکتور‌سازی ساعت15:00
مس - پرسپولیس ساعت16:30
استیل‌آذین - ملوان ساعت16:30

جمعه

پیکان - سایپا ساعت15:00
نفت تهران - راه‌آهن ساعت15:00
شهرداری تبریز- پاس ساعت15:00
استقلال - شاهین ساعت17:30

کد خبر 120453

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز