شهروندان تهرانی به‌ویژه ساکنان محله جوادیه، بهره‌برداری از پل جوادیه، که از آن به‌عنوان یکی از نماد‌های جدید تهران یاد می‌شود را جشن می‌گیرند.

پل جوادیه

شب 20 و 21 آبان در آستانه افتتاح این پل، جشن بزرگی در محوطه ساخت آن توسط شهرداری تهران برپا می‌شود و شهروندان و ساکنان جوادیه با حضور در این جشن می‌توانند در برنامه‌های شاد آن سهیم شوند.

به گزارش همشهری، محله جوادیه تهران، در آستانه بهره‌برداری از پل کابلی جوادیه که تنها پل کابلی سه پایه جهان محسوب می‌شود، آمادگی کامل دارد. طی روزهای گذشته، شهرداری منطقه 16 اقدامات بسیاری را همزمان با آماده‌سازی پل برای بهبود سیمای منطقه و افزایش خدمات به شهروندان انجام داد.

یکی از ویژگی‌های مهم پل جوادیه، سیما و طراحی منحصربه‌فرد آن است که به این محله از جنوب شهر جلوه ویژه‌ای داده است. به‌دلیل همین ویژگی‌های خاص، نمایندگان مردم در مجلس و شورای شهر در بازدید از مراحل مختلف ساخت پل‌، از آن به‌عنوان نماد جدید شهر تهران نام بردند.

در همین ارتباط، احمد ناطق نوری عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به آماده‌شدن پل کابلی جوادیه تصریح کرد: معضل ترافیک به‌عنوان مهم‌ترین دغدغه شهر تهران محسوب می‌شود که طی سال‌های اخیر اقدامات قابل‌توجهی در این زمینه صورت گرفته است. نمونه آن تونل توحید است که باعث کاهش قابل‌توجه ترافیک این معبر شده است.

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نکته حائز اهمیت اینجاست که پروژه‌های عمرانی شهر تهران در سال‌های اخیر علاوه بر کاربری ترافیکی دارای زیبایی و هنر معماری هستند. پل جوادیه نیز پس از تونل توحید و برج میلاد به‌دلیل زیبایی‌های ظاهری به‌عنوان یکی دیگر از نمادهای شهر تهران محسوب خواهد شد.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: تهران پایتخت کشور است و باید از دیگر شهرها متمایز باشد. خوشبختانه این اتفاق در سال‌های اخیر با زیباسازی ورودی‌ها و خروجی‌های شهر که نقش پیشانی تهران را ایفا می‌کنند، زیباسازی معابر و سازه‌های عمرانی سخت و ساخت و توسعه تفرجگاه‌ها و بوستان‌های شیک و مدرن در تمام نقاط شهر رخ داده است.

ناطق نوری همچنین با اشاره به تاثیر احداث سازه‌های عظیم عمرانی و ترافیکی در جنوب تهران تاکید کرد: من خود‌ زاده جنوب تهران هستم اما وقتی امروز به مناطق جنوبی پایتخت می‌روم دیگر نمی‌توانم این محلات را بشناسم. همه چیز تغییر کرده و چهره محلات جنوبی به کل تغییر کرده است. با وجود این دیگر فاصله و تفاوتی میان شمال و جنوب تهران وجود ندارد. به گفته عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز احداث پل جوادیه با تلاش و همت مهندسان و نیروهای داخلی اتفاق بسیار بزرگی است که از چند جنبه دارای حسن و مزیت برای جنوب تهران است.

حجت‌الاسلام ابراهیمی که به نمایندگی از مردم بیرجند در مجلس حضور دارد خاطرنشان کرد: هر شخصی که مخالف شهردار و شهرداری تهران هم باشد نمی‌تواند منکر خدمات این نهاد پویا در پایتخت باشد زیرا امروز به هر جای تهران که نگاه می‌کنیم کارگاه سازندگی و آبادانی را می‌بینیم که چهره شهر در حال دگرگون شدن است.

حجت‌الاسلام سید علی میرخلیلی عضو فراکسیون روحانیون مجلس نیز با اشاره به تاثیرات شهری، ملی و بین‌المللی پل جوادیه گفت: شهرداری همت مضاعف و کار مضاعف را در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به همین عنوان نامگذاری شده در جای‌جای شهر جاری و ساری کرده است.

وی این شیوه عملکرد شهرداری را برای همه کشور و حتی نوع نگرش دیگر کشورها به سوی تهران به‌عنوان‌ ام‌القرای جهان اسلام مثبت ارزیابی کرد و گفت: ما خوشحالیم که ماموریت بزرگ اداره مرکز کشور به مدیران فعلی شهرداری سپرده شده است. لاله افتخاری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه به کارگیری طراح، مهندسان و امکانات داخلی برای احداث این پل کار ارزشمندی است. گفت: خوشبختانه شهرداری در طرح‌های کلان مانند احداث تونل، پل و بزرگراه‌ها وارد عرصه شده که جای تشکر دارد.

بنابراین گزارش از نظر عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، پل جوادیه بر زیبایی‌های پایتخت افزوده است. حجت‌الاسلام محمد مهدی پور فاطمی گفت: امروز به‌قدری زیبایی‌های شهر تهران زیاد شده که شهرهای دیگر برای اینکه از پایتخت خیلی عقب نیفتند، باید از شهرداری تهران الگوبرداری کنند.

نماینده مردم دشتی و تنگستان تاکید کرد: امروز پایتخت، نمادی از پیشرفت و توسعه در کشور است و این اتفاق ثمره تلاش و فعالیت‌های بی‌دریغ مدیران شهری بوده که شایسته تقدیر و تجلیل است.مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز معتقد است: در محاسبات احداث پل به همه جزئیات توجه شده است.

چمران گفت: با توجه به اینکه قطعات پل فلزی است و در کارگاه ساخته و بعد در محل مونتاژ شده است،‌از شلوغی و دست و پا‌گیری خبری نیست که این نشان می‌دهد در محاسبات احداث پل به همه جزئیات توجه شده و این موفقیتی برای مدیریت شهری است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه بازدید خود از پل جوادیه اظهار کرد: پل جدید جوادیه به‌گونه‌ای طراحی و اجرا شده که می‌تواند هم نیازهای راه آهن را برطرف کند و هم ترافیک روی پل را تسهیل نماید. از سوی دیگر حمزه شکیب رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر نیز در بازدید اخیر خود از پل جوادیه اظهار داشت: 300 پل در تهران وجود دارد که همگی ظاهری شبیه به هم دارند اما شهرداری موفق شده در ساخت پل جوادیه به‌گونه‌ای عمل کند که این سازه برای مخاطب شادابی به همراه آورده و خسته‌کننده و تکراری نباشد.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر گفت: این یک پل کابلی واقعی است که در کشور نظیر ندارد و حتی در دنیا نیز تعداد محدودی از این پل‌ها وجود دارد.

دستاورد بزرگ جنوب شهر

علیرضا دبیر عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران نیز پل جوادیه را دستاوردی بزرگ برای شهر تهران دانست که به یادگار از سوی مدیریت شهری برای ساکنین این منطقه باقی خواهد ماند. وی با اعلام اینکه جوادیه پیش از این منطقه‌ای گمنام و فراموش شده بود، گفت: اکنون به موهبت احداث بزرگ‌ترین پل کابلی خاورمیانه، جوادیه همه توجه‌ها را به‌خود جلب کرده و من امیدوارم این توجه منجر به رشد و توسعه این محله اصیل و قدیمی تهران شود.

جشن افتتاح در جمع چهره‌های برجسته محله جوادیه

پل جوادیه درحالی آخرین روز مانده به افتتاح را پیش رو دارد که محوطه این پل میزبان شهروندان در جشن بزرگ افتتاح است. در این جشن که در آستانه عید قربان برگزار می‌شود، ضمن اجرای برنامه‌های شاد، خودروهای قدیمی تهران به نمایش درمی‌آید. یکی از بخش‌های جالب جشن، برپایی ایستگاه عکاسی است که شهروندان در آن می‌توانند از پل جوادیه عکس یادگاری بگیرند.

این جشن میزبان چهره‌های سرشناسی است که از محله جوادیه برخاسته‌اند؛ چهره‌هایی از جمله علیرضا دبیر عضو شورای شهر و قهرمان سابق کشتی جهان، عمو پورنگ مجری برنامه‌های کودکان و فرهاد کاظمی مربی فوتبال. ضمن اینکه اعضای شورایاری جوادیه و پیشکسوتان این محله نیز در جشن حضور پیدا می‌کنند.

کد خبر 120445

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز