همشهری آنلاین: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد: شبکه معابر شهری مهم‌ترین عامل گسترش شهر‌ها در ارتباط بین انواع کاربری‌ها و مراکز و محورهای شهری است و به منظور ارتقای سطح سرویس شبکه، راهبردهایی همچون افزایش ظرفیت معابر شهری و اصلاح و توسعه، طراحی و اجرا می‌شود.

 

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، مهندس سید جعفر تشکری هاشمی افزود: به این منظور مطالعات اولویت‌بندی احداث تقاطع‌ها و رمپ‌های جهتی انجام شده و اجرای این طرح‌ها در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد.

وی با اعلام اینکه مطالعات احداث ۹۴ تقاطع غیر هم‌سطح از جمله طرح‌هایی است که به منظور افزایش عملکرد شبکه معابر بر مبنای طرح تفصیلی و اصول شهرسازی در پنج اولویت دسته‌بندی شده، افزود: اجرای نخستین اولویت در دست اقدام است.

معاون شهرداری تهران احداث زیرگذر تقاطع شهید گمنام - خیابان کارگر و شهید گمنام - بزرگراه کردستان، تقاطع غیر هم‌سطح بزرگراه امام علی (ع) و طرح طبقاتی بزرگراه صدر را از طرح‌های در دست احداث بر شمرد و تصریح کرد: تعریض پل نصر در تقاطع آل احمد - شهید چمران و احداث پل روگذر در تقاطع بعثت - دشت آزادگان، از دیگر پروژه‌های در دست احداث است.

وی با بیان ضرورت احداث رمپ و لوپ‌های جهتی در برخی نقاط شهر تصریح کرد: رمپ جهتی شرق به جنوب جاده مخصوص کرج - گل‌ها و رمپ جهتی شمال به شرق و شرق به جنوب بزرگراه شهید اشرفی اصفهانی _ مرزداران، در فهرست ۱۳ نقطه احداث رمپ و لوپ‌های جهتی قرار دارند.

تشکری هاشمی با اشاره این موضوع که هم اکنون مطالعات احداث، تکمیل و تعریض۸۴ معبر از شبکه معابر تهران بر مبنای طرح تفصیلی جدید به اتمام رسیده، اضافه کرد: طرح‌های مذکور با بهره‌گیری از نظرات معاونت‌های حمل و نقل و ترافیک مناطق و سازمان مشاور فنی و مهندسی تهران و بر اساس مصوبات معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران به اجرا در می‌آید.

وی اولویت‌بندی احداث تقاطع‌های غیر هم‌سطح و رمپ‌های جهتی چپگرد در تهران را با توجه به شاخص‌های بهبود ترافیک عنوان کرد و افزود: احداث بزرگراه‌های امام علی (ع) و یادگار حضرت امام (ره) و همچنین تعریض خیابان‌های امام خمینی (ره)، پیروزی و دماوند از اولویت‌های احداث و تکمیل شبکه معابر پایتخت به شمار می‌روند.

معاون شهردار تهران در پایان با تاکید بر وسعت پروژه‌های شهری اظهار داشت: اجرای طرح‌های توسعه و تکمیل شبکه معابر تهران به موازات توجه ویژه به «حمل و نقل انسان محور» با محوریت گسترش امکانات پیاده‌روی و تسهیلات دوچرخه‌سواری در سطح شهر به مورد اجرا گذاشته می‌شود تا به افزایش اثربخشی در ساماندهی ترافیک تهران کمک کند.

کد خبر 183312
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز