همشهری آنلاین: مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت کشور با بیان اینکه برای هاب شدن در منطقه درگاه‌های بین‌الملل را افزایش داده‌ایم و با کشورهای همسایه از چند نقطه وصل شدیم گفت: در بحث درگاه‌های بین‌الملل افزایش ظرفیت را در دستور کار داریم.

hube

«در بحث ارتباط درگاه‌های بین‌الملل با یکدیگر، پروژه‌ای داریم که ماتریس ترافیک آن تنظیم شده و در مرحله تنظیم LOM و RFP آن هستیم که با توسعه و ارتقاء که ما در شبکه موجودمان می‌دهیم این زمینه تا حد زیادی فراهم می‌شود.»
محمود خسروی، مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت، در گفتگو با ایسنا با بیان این مطلب اظهار کرد: ‌ارتباطات بین‌الملل از اهمیت خاصی برخوردار است. در مسیرهایی که ارتباطات بین‌الملل برقرارمی‌شود به گونه‌ای مسیرها را تنظیم کرده‌ایم که اگر قطعی به وجود آمد، وقفه‌ای در ارتباطات پیش نیاید.
مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت تاکید کرد:‌ ما فقط تامین‌کننده پهنای باند بین‌الملل هستیم و آن را به بخش خصوصی و دولتی تحویل می‌دهیم، درواقع ما پهنای باند را به‌صورت کلان تحویل گرفته و به اپراتورها، متقاضیانی که از رگولاتوری مجوز دارند و همچنین شرکت‌های مخابراتی استانی واگذار می‌کنیم و به کاربر نهایی مگر در شرایط خاص سرویس نمی‌دهیم و آن‌ها باید از طریق شرکت‌های مخابرات استانی و یا شرکت‌های خصوصی سرویس بگیرند.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه شرکت ارتباطات زیرساخت در لایه دسترسی وارد نمی‌شود و ارایه خدمات در لایه دسترسی بر عهده اپراتورهاست گفت: تبدیل کشورمان به هاب منطقه در چشم‌انداز 20 ساله و در برنامه پنجم توسعه دیده شده و در این قضیه هم رقابت‌های زیادی وجود دارد و پیش‌بینی می‌کنیم با کارهایی که انجام شده، سال آینده به شرط لازم تبدیل کشورمان به هاب منطقه برسیم و در واقع زمینه‌هایش را فراهم می‌کنیم.

 

کد خبر 120403

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز