سه‌شنبه ۱۸ آبان ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: سران فتح و حماس برای بررسی پرونده امنیتی که آخرین مانع در راه پایان شکاف فلسطینی‌ها است و نیز امضای سند آشتی ملی مصر در دمشق گردهم می‌آیند.

فتح و حماس

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، حماس این نشست را "دور گفت‌وگوهای تعیین کننده" نامیده در حالی‌ که عزام الاحمد، رئیس هیات فتح در این نشست، نامگذاری این نشست به "دیدار بررسی ملاحظات بر بند امنیتی در سند آشتی مصر" را ترجیح می‌دهد. این نشست امروز (سه‌شنبه 18 آبان) برگزار می‌شود.

 الاحمد در گفت‌وگو با روزنامه الشرق الاوسط گفت: ما در این نشست به ملاحظات حماس درباره موضوع امنیت در سند مصر گوش فرا داده و ملاحظات خود را مطرح می‌کنیم و امیدواریم به درک مشترکی در این باره برسیم تا به ملاحظات دیگر گروه‌ها گوش کنیم.

 وی افزود: امیدواریم با اراده‌ای محکم و قوی برای پایان شکاف فلسطینی که جز به اشغالگران و دشمنان ملت فلسطین خدمت نمی‌کند به دمشق برویم.

 الاحمد ابراز امیدواری کرد: انگیزه‌ای که در نشست 24 سپتامبر گذشته حاکم بود، در نشست دمشق نیز موجود باشد.

 وی تصریح کرد: موضوع امنیت را قانون قضاوت می‌کند همان‌گونه که در تمام جهان رایج است و این مساله با تقسیم بندی‌های میان گروه‌ها و احزاب قضاوت نمی‌شود.

 عزام الاحمد تاکید کرد: این موضوع نیاز به بررسی‌های طولانی ندارد و بلکه نیازمند نیت‌های صادقانه است. ما در جنبش فتح ملاحظات بسیاری بر آن‌ چه در سند مصر درباره موضوع امنیت آمده داریم ولی با این حال آن را امضا کردیم و معتقدیم دلیلی وجود ندارد که حماس از امضای آن خودداری کند. قانون قانون است نه تقسیم بندی.

کد خبر 120350
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز