سه‌شنبه ۱۸ آبان ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: حسین عبداللهی در واکنش به صحبت‌های دایی که آن‌ها را "دو پهلو" می‌خواند گفت: پوست کمیته انضباطی کلفت‌تر از این حرف‌هاست اما بهتر بود که دایی چنین حرف‌هایی را مطرح نمی‌کرد.

علی دایی

دبیر کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در گفت‌وگو باایسنا، با اشاره به ابلاغ حکم ممنوع المصاحبه بودن علی دایی گفت: دایی اگرچه ابتدا اعلام کرده بود که به حکم کمیته انضباطی تمکین می‌کند اما دوشنبه شب حرف‌های دوپهلویی را در برنامه نود مطرح کرد. دایی در شرایطی چنین حرف‌هایی را زد که ما او را از صحبت در مورد مسایل فنی و تخصصی فوتبال منع نکردیم.

 وی افزود: حتی ما از عادل فردوسی پور هم گله‌مند هستیم، او ابتدا به دایی گفت که قبول دارید درباره داوری تند صحبت کردید و بعد گفت که تصمیم ممنوع المصاحبه بودن دایی مخالف با آزادی بیان است. می‌خواهم این را بپرسم که آیا آزادی بیان به این معناست که ما هرچه می‌خواهیم بگوییم. از طرفی دیگر دایی با نیش و کنایه گفت حتما در لیگ قهرمانان آسیا هم نمی‌توانم مصاحبه کنم. اولا ما برای او دعا می‌کنیم که محرومیتش به درازا نکشد اما اگر لازم باشد محرومیت او را بیشتر خواهیم کرد. همه چیز به رفتار خود او بستگی دارد.

 عبداللهی با بیان اینکه کبریت صحبت‌های دوپهلوی دایی را فردوسی پور زد، گفت: با این صحبت‌هایی که شد تصور می‌کنم وجهه خود آقایان در مواجهه با میلیون‌ها نفر قرار گرفت و این صحبت‌ها شان کمیته انضباطی را پایین نیاورد. ضمن این که ما در تصمیم‌های‌مان مسایل شخصی و سلیقه‌ای را وارد نمی‌کنیم. امیدوارم همانطور که ابتدا دایی عنوان کرد که از تصمیم کمیته انضباطی تمکین می‌کند به این شیوه ادامه دهد. چرا که در غیر این صورت حرف‌های نیش دار و طعنه آمیز ممکن است ما را وادار به تصمیم دیگری کند.

 وی درباره این مسئله که قانون ممنوع المصاحبه کردن افراد با قوانین فیفا در تضاد است، گفت: در بند 22 آیین نامه انضباطی آمده است که این کمیته می‌تواند برای افراد محرومیت از شرکت در فعالیت‌های مرتبط با فوتبال را در نظر بگیرد. این بندی است که عینا از آیین نامه انضباطی فیفا ترجمه شده است و می‌دانید که مصاحبه هم جزیی از فعالیت‌های مرتبط با فوتبال به حساب می‌آید. دوستانی مانند نصیرزاده که انتقاد می‌کنند دانش‌شان از ما بیشتر است و می‌دانند که این بند وجود دارد. ضمن این که اگر چنین بندی در آیین نامه فیفا نبود ما می‌توانستیم براساس مقررات داخلی که به تصویب مجمع فدراسیون فوتبال و هیات دولت رسیده‌ است این قانون را اجرا کنیم.

عبداللهی با بیان این که دایی می‌تواند در مسایل فنی و تخصصی فوتبال اظهارنظر کند گفت: مربیان اجازه ندارند درباره مسایل داوری اظهارنظرهایی مانند آنچه که دایی انجام داد داشته باشند. یک داور باید در یک لحظه هم صحنه را ببیند و هم درباره آن قضاوت کند. پرواضح است که امکان دارد داور تصمیم اشتباهی هم اتخاذ کند. اما اینکه بگوییم یک بچه پنج ساله هم می‌توانست درباره آن صحنه به درستی قضاوت کند و یا من با 110 کیلو وزن وضعیت بهتری به لحاظ بدنی دارم حرف‌های درستی نیست.

 وی در پاسخ به این سوال که چه زمانی حکم نهایی درباره دایی صادر می‌شود گفت: ظرف چند روز آینده حکم نهایی را صادر می‌کنیم اما براساس آیین نامه انضباطی می‌توانیم از یک ماه تا یکسال فرد خاطی را ممنوع المصاحبه کنیم. ای کاش دایی به همان حرف‌هایی که ابتدا زده بود و گفته بود به رای کمیته انضباطی احترام می‌گذارد بسنده می‌کرد و حرف‌های نیش‌دار و کنایه آمیز نمی‌زد. البته نمی‌خواهم بگویم که این حرف‌ها ممکن است محرومیت او را بیشتر کند چرا که پوست کمیته انضباطی کلفت‌تر از اینهاست. کما اینکه چند وقت پیش دایی حرف‌های تندی را علیه شریفی مطرح کرد و ما برخوردی با او نکردیم.

کد خبر 120348
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز