هر چند پرسپولیس دیدار با نفت تهران را با پیروزی پشت‌سر گذاشت ولی علی دایی بعد از پایان این بازی با انتقاد شدید از قضاوت محمود رفیعی، مصاحبه‌ای جنجالی انجام داد تا از طرف کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ممنوع‌المصاحبه شود.

علی دایی

جنگ دایی با فدراسیون همچنان ادامه دارد و این مربی حتی با انتقاد از عملکرد علی کفاشیان، آرزو کرده که یک بار دیگر محمد دادکان ریاست فدراسیون را برعهده بگیرد. قابل پیش‌بینی بود که کمیته انضباطی درخصوص حرف‌های دایی واکنش نشان دهد و سرانجام این کمیته روز یکشنبه حکم داد که سرمربی پرسپولیس دیگر حق مصاحبه ندارد.

حسین عبداللهی عضو کمیته انضباطی فدراسیون در مورد اینکه ممنوع‌المصاحبه‌شدن دایی از چه زمانی قابل اجراست و آیا رای باید به او ابلاغ شود یا اعلام عمومی کفایت می‌کند، گفت: «اگرچه اعلام رای از طریق سایت رسمی فدراسیون فوتبال به منزله ابلاغ رسمی است ولی دبیر کل فدراسیون فوتبال این رای را به باشگاه پرسپولیس ابلاغ کرده است. البته در این مورد اعلام عمومی نیز کفایت می‌کرد. دایی نمی‌تواند به این رای اعتراض کند زیرا دستور موقت است و زمان ندارد اما بعد از بررسی نهایی رای قطعی صادر خواهد شد و بسته به میزان ممنوع‌المصاحبه شدن، قابل تجدیدنظرخواهی است.»

عضو کمیته انضباطی در مورد اینکه حداقل و حداکثر مدت ممنوع‌المصاحبه بودن علی دایی چقدر خواهد بود؟ تاکید کرد:«طبق بند 2 ماده 23 آیین‌نامه انضباطی میزان محرومیت از مصاحبه حداقل یک ماه و حداکثر یکسال خواهد بود. اگر فرد خاطی از دستور سرپیچی کند با محرومیت مواجه می‌شود و حق نشستن روی نیمکت مربیگری تیم را ندارد.»عبداللهی در مورد اینکه برخی می‌گویند به‌دلیل اظهارات مایلی‌کهن در مورد دایی این مربی محروم شده است، گفت: «اصلا چنین مسئله‌ای صحت ندارد.»

دایی: حقیقت را گفتم

سرمربی پرسپولیس حتی با حکم کمیته انضباطی هم حاضر به عقب‌نشینی نیست و اختلاف او با فدراسیون به اوج رسیده است. دایی در واکنش به ممنوع‌المصاحبه‌شدنش می‌گوید: «این حکم باعث نمی‌شود که در گرفتن حقم از فدراسیون چشم‌پوشی کنم و جدی‌تر عمل خواهم کرد.هنوز حکمی را ندیده‌ام و نامه‌ای هم به من ابلاغ نشده است. تنها از طریق رسانه‌ها و اطرافیانم متوجه شدم که این موضوع اتفاق افتاده اما اگر هم درست باشد معتقدم کارم راحت‌تر می‌شود.»

او ادامه می‌دهد: «شما شک نکنید اگر من حرفی زدم حقیقت بوده است. اگر درباره عملکرد داوران نظری داده‌ام حق بوده و حقیقت داشته است. من نظر خودم را اعلام کرد‌ه‌ام و با هیچ کس هم کاری ندارم که چه حرفی در مقابل من زده است. اشتباهات داوری که به ضرر ما بوده را همه مردم دیدند. من درباره مسئله‌ای حرف زدم که مردم آن را به‌صورت زنده دیده‌اند. مشکلی درخصوص حکم کمیته انضباطی نیست. از این به بعد سعی می‌کنم در رابطه با مسائل غیرفوتبالی مثل درس و تجارت حرف بزنم.»

دایی در مورد شرایط فعلی پرسپولیس هم می‌گوید: «خوشبختانه پس از پیروزی مقابل نفت تهران و 2بازی قبل از آن در شرایط بسیار خوبی هستیم به همین دلیل با صلاحدید کادر فنی یک روز به بازیکنان استراحت دادیم و دیروز در 2نوبت در قالب بدنسازی و تمرینات تاکتیکی کار خود را دنبال ‌کردیم. متأسفانه چند بازیکن غایب و مصدوم داریم که امیدوارم با بهبودی کامل به بازی سخت و حساس مقابل مس کرمان برسند تا با تمام قوا به دیدار این تیم برویم.»

وی تاکید می‌کند: «هدف من موفقیت پرسپولیس است و برنامه‌های خودم را روی روند موفقیت این تیم طراحی کرده‌ام. باز هم می‌گویم حرف‌هایی که زده‌ام به خاطر حق تیمم بوده است.البته باید این را بگویم حکمی که درباره ممنوع‌المصاحبه‌شدن من صادر شده باعث نمی‌شود که در گرفتن حقم از فدراسیون چشم‌پوشی کنم و تازه جدی‌تر عمل می‌کنم.»

دیگران هم محروم می‌شوند؟

 علی دایی نخستین سرمربی در لیگ ‌دهم بود که از سوی کمیته انضباطی فدراسیون ممنوع‌المصاحبه شد. از سوی دیگر مسئولان کمیته انضباطی پرونده مصاحبه‌های فراز کمالوند و محمد مایلی‌کهن را نیز در دستور کار خود قرار دادند و بریده جراید و متن گفت‌وگوی این دو مربی در خبرگزاری‌ها اکنون به‌صورت پرونده‌ای در کمیته انضباطی است.

کمیته انضباطی در روزهای آینده رای خود را در مورد این دو مربی صادر خواهد کرد. البته در حال حاضر نمی‌توان در مورد رای احتمالی این دو نفر صحبتی کرد. باید دید نظر اعضای کمیته در مورد این گفت‌وگوها چیست و رای براساس میزان شدت و حدت مصاحبه‌ها صادر خواهد شد.

کد خبر 120295

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز