یکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۸۹ - ۱۷:۴۳
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد اپراتور سوم تا پایان خرداد ماه فرصت دارد سیم کارت توزیع کند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، تقی‌پور  افزود: از زمانی که به اپراتور سوم پروانه واگذار شده یعنی 30 مرداد تا 9 ماه فرصت دارد سیم‌کارت توزیع کند و آنها هم قول داده‌اند تا پایان سال در شهرهای بزرگ سیم کارت بدهند.

وزیر ارتباطات درباره پهنای باند هم گفت پهنای باند قبلا 25 گیگ در ثانیه بود و امروز بالای 50 است یعنی دو برابر شده البته بنا بود تا آخر مهرماه به 470 برسانیم که بخاطر بعضی مشکلات در فیبر نوری نشد .

تقی پور معتقد است 90 درصد وظایف وزارتخانه‌اش را بخش خصوصی انجام می دهد بگونه ایکه غیر از شرکت مخابرات 11 شرکت اینترنتی و ارتباطی و 114 شرکت sdp فعالیت دارند که بصورت عمده فروشی پهنای باند ارائه میکنند و چیزی حدود 1340 اینترنت خرده فروشی هم در عرصه حضور دارند.

تقی پور درباره واگذاری پهنای باند 128 به اشخاص گفت ما نمی توانیم پهنای باند 128را تنها به یک شخص واگذار کنیم چون هزینه‌های بالایی دارد .

وزیر ارتباطات گفت ما در مرداد ماه قیمت اینترنت را 20 % کاهش دادیم و هر اوپراتور که تعهد دهد این کاهش قیمت را اعمال کند ما به او تخفیف می دهیم .

وزیر ارتباطات می‌گوید در این که نرخ تمام شده اینترنت در کشور را با سایر کشورها مقایسه می کنند، مقایسه درستی نیست و در مورد پهنای باند سهم پهنای باند بین المللی 30 % از هزینه پهنای باند است و 70% سهم شرکتهای داخلی است و ما بر اساس درخواست وارائه صورتهای مالی شرکتها اقدام می کنیم و ما قیمت تمام شده را بدون اعمال حاکمیت نگاه می کنیم .

تقی‌پور درباره ضریب نفود تلفن ثابت و همراه در کشور گفت درزمینه تلفن ثابت ظرفیت اشباع شده است و در منطقه رتبه سوم را داریم که البته در برنامه چهارم پیش بینی ، بیشتر از اینها بود ولی برای چیزی که درخواست و نیاز نیست بیشتر از این نمی توان اقدام کرد و در تلفن سیار هم 72 % ضریب نفوذ داریم که در منطقه رتبه 5 را داریم .

تقی پور درباره اختلالات تلفن همراه گفت هنوز در برخی مناطق معضل اختلالات را داریم و چون شبکه یکباره طراحی نشده این مشکل وجود دارد ضمن انکه عوامل دیگری هم در کار است مثل سازمانهایی که اجاره آنتن را لغو می‌کنند و اینها بخاطر شایعاتی که هست مثل زیان آور بودن تشعشعات، که اقدام به لغو اجازه انتن می کنند.

وزیر ارتباطات گفت این آنتن ها سه بار گواهی استاندارد تشعشعات می‌گیرد و مردم هم اگر شک دارند بیایند و از سازمان تنظیم یپرسند و ما هم تمام آنتن ها را چک و اعلام می‌کنیم.

کد خبر 120192
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز