یکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۸۹ - ۱۷:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: مقامات نیکاراگوئه می‌گویند خطای سرویس نقشه گوگل در نمایش مرزها باعث لشکرکشی ارتش این کشور به بخشی از خاک کاستاریکا شده‌است

GOOGLEMAPS

به گزارش وب‌سایت مجله فورچون به نقل از وب‌سایت Search Engine Land، این خبر را روزنامه نیکاراگوئه‌ای La Nacion متتشر کرده‌است و می‌گوید بعد از حرکت یکی از لشکرهای ارتش این کشور به نزدیکی رودخانه سن خوان در مرز دو کشور که متعلق به کاستاریکاست، فرمانده ارتش نیکاراگوئه، ادن پاستورا اعلام کرده که این حرکت به علت استفاده وی از نقشه گوگل صورت گرفته‌است.

در حال حاضر نقشه گوگل حدود 3 هزار متر مرز دو کشور را جابجا نمایش می‌دهد که این در تصویر زیر قابل رویت است. مرز قانونی دو کشور نیز در نقشه سرویس بینگ شرکت مایکروسافت معلوم است.

google maps mistake

 یکی از سخنگویان شرکت گوگل در آمریکای مرکزی گفته که هنوز منبع این خطا در نقشه معلوم نیست. پیشتر گوگل اعلام کرده بود که بسیاری از خطاهای موجود در مرزهای کشورها در سرویس نقشه خود را اصلاح کرده‌است.

 قبل از این نیز دولت کامبوج گوگل را متهم کرده بود برای ایجاد احساسات جدایی طلبانه مرزش با تایلند را اشتباه نمایش می‌دهد.

 در حال حاضر در کاستاریکا، کشوری که فاقد ارتش است تنش در واکنش به این موضوع در حالا افزایش است و لورا چینچیلا رئیس جمهور این کشور شب گذشته با سخنرانی در تلویزیون ملی از مردم خواسته تا خونسردی خود را حفظ کنند.

کد خبر 120182

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز