همشهری آنلاین: دستگاه قضایی بلژیک 9 تن از جمله هشت شاهزاده امارات عربی متحده از جمله بیوه یک امیر اماراتی را به تجارت انسان و آزار و اذیت خدمتکاران در یکی از هتل‌های مجلل لوگزامبورگ در سال 2008 متهم کرد.

dubai

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه، روزنامه لادرنیر اور نوشت: تحقیقات مربوط به این پرونده که اول ژوئیه دوهزار وهشت با یورش پلیس به یکی از مجلل ترین هتل‌های بروکسل یعنی هتل کُنار آغاز شده بود به تازگی تکمیل شده است.

خانواده امیر متوفی محمد بن خالد آل نهیان از چند ماه پیش یک طبقه ازاین هتل را در اجاره خود دارند.

به نوشته این نشریه، بخش قضایی وزارت کار بلژیک خواستار احضار این نه متهم به سبب آزار و اذیت، رفتار غیر انسانی و تحقیر آمیز و قاچاق انسان علیه بیست وسه زن از هشت ملیت( فیلیپین، مغرب، اندونزی ، اریتره، چین، تونس، فرانسه و بلژیک ) شده است.

از جمله متهمان می توان به حمده ال نهیان شصت وچهار ساله بیوه امیر متوفی اشاره کرد.

همه این شاهزادگان اماراتی توانسته بودند بلژیک را پس از بازجویی پلیس ترک کنند.

این روزنامه تصریح کرد هیچ اتهامی در مقابل علیه مدیریت هتل کُنار مطرح نشده است.

براساس کیفرخواست که بخش هایی در این روزنامه بلژیکی آمده است، متهمان از وضع اجتماعی آسیب پذیر خدمتکاران خود و همچنین اقامت غیر قانونی آنان و اینکه یکی از این خدمتکاران باردار بوده است سو استفاده کرده‌اند.

به نوشته این نشریه، این شاهزادگان اماراتی به اشتغال بدون مجوز نیروی کار خارجی و پرداخت نکردن حقوق بیست ودو تن از خدمتکاران خود به مبلغ حدود صد وبیست وچهار هزار یورو متهم هستند.

کد خبر 120102

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز