همشهری آنلاین: رئیس سازمان وظیفه عمومی اعلام کرد: طبق قانون، استخدام مشمولان غایب خلاف قانون بوده و متخلفان مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرند

سردار حمید صدر السادات گفت: بکارگیری و استخدام مشمولان غایب خلاف قانون بوده و متخلفان مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.

وی اظهار داشت: طبق ماده 62 قانون خدمت وظیفه عمومی استخدام مشمولان در وزارتخانه‌ها و مؤسسات وابسته به دولت و در کارخانه‌ها و کارگاه‌ها و مؤسسات خصوصی بدون داشتن معافیت دائم ممنوع است.

سردار صدرالسادات افزود: البته در تبصره این قانون آمده است، استخدام مشمولان غیرغایب در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی با رعایت مقررات این قانون از محدودیت‌ مقرر در موارد فوق مستثنی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس، رئیس سازمان وظیفه عمومی گفت: طبق ماده 63 قانون خدمت وظیفه عمومی، استخدام کننده یا استخدام‌کنندگان مشمولان غایب در وزارتخانه‌ها و مؤسسات دولتی و وابسته به دولت و نهادها برای هر یک از افراد اول و دوم به کسر نصف حقوق از 6 ماه الی یک سال و در صورت تکرار سه مورد یا بیشتر به انفصال دائم از خدمت توسط دادگاه صالحه محکوم خواهند شد.

وی اظهار داشت: ماده 64 قانون خدمت وظیفه عمومی نیز تأکید می‌کند، اشتغال به کار مشمولان با برگ معافیت موقت یا دفترچه آماده به خدمت فقط در مدت اعتبار آنها بلامانع است.

کد خبر 120043
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز