همشهری آنلاین: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بررسی لایحه برنامه پنجم توسعه کشور به پیشنهاد دولت مبنی بر واگذاری اماکن ورزشی در حال بهره بردای و آماده بهره برداری به بخش خصوصی رای مخالف دادند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، در ادامه بررسی لایحه برنامه پنجم امروز دوشنبه در جلسه علنی مجلس احمد توکلی نماینده مردم تهران به استناد اصل 3 قانون اساسی که آموزش و پرورش و تربیت بدنی را در تمامی سطوح برای مردم رایگان دانسته است گفت: ماده 15 که در لایحه برنامه پنجم توسعه آمده به سازمان تربیت بدنی اجازه داده است اماکن ورزشی در حال بهره برداری، آماده بهره برداری، نیمه تمام و زمین های تحت تملک خود از جمله فضاهای موجود در مجتمع های ورزشی را با حفظ کاربری ورزشی به صورت فروش یا اجاره بلند مدت بیش از ده سال از طریق مزایده یا به قیمت ترجیحی به بخش های خصوصی و تعاوین واگذار نماید.

نماینده مردم تهران ادامه داد: این ماده اصل قانون اساسی را به راحتی نقص می کند و موجب می شود که دیگر ورزش رایگان نباشد.

در ادامه لاریجانی رئیس مجلس گفت: این ماده دولت را مکلف نمی کند که همه امکان را واگذار کند بنابراین صراحتی در نقص قانون ندارد.

اما دیگر نمایندگان مجلس نیز در جایگاه مخالف با این ماده خواستار حذف آن شدند که حذف این ماده به رای گذاشته شد و نمایندگان مجلس با حذف این ماده از لایحه برنامه پنجم موافقت کردند.

همچنین در ادامه این جلسه و در ادامه بررسی دیگر مواد لایحه برنامه پنجم توسعه کشور نمایندگان بخشی از مواد مختلف این لایحه را بررسی و تصویب کردند.

بر این اساس تصویب نمایندگان مصوب شد، دولت به منظور تعمیق ارزش ها، باورها و فرهنگ مبتنی بر هویت اسلامی و ترویج سیره و سنت اهل بیت (ع) و استفاده بهینه از ظرفیت معنوی اماکن زیارتی به ویژه در شهرهای مقدس مشهد، قم و شیراز نسبت به انجام امور زیر تا پایان برنامه اقدام نمایند.

بر این اساس مقر شد شناسایی دقیق نیازها و مشکلات زائران، برنامه ریزی و تدوین سازوکارهای لازم جهت ساماندهی امور زائرین و تامین زیر ساخت های لازم از طریق حمایت از شهرداری ها و بخش های غیر دولتی از سوی دولت انجام شود.

همچنین دولت باید توسعه امکانات، فعالیت های فرهنگی و خدماتی زیارتی در قطب های زیارتی و گردشگری مذهبی و فراهم نمودن زمینه زیارت مطلوب و اجرای پروژه های زیر بنایی مورد نیاز در قالب بودجه های سنواتی، انجام دهد.

کد خبر 119663
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز