یکشنبه ۹ آبان ۱۳۸۹ - ۱۹:۰۴
۰ نفر

وقتی پرسپولیس دربی را با گل دقیقه 91 فرهاد مجیدی واگذار کرد، پیش‌بینی می‌شد که شوک این شکست عواقب سنگینی برای تیم دایی داشته باشد.

فوتبال لیگ برتر دهم

در این سال‌ها معمولا تیم بازنده دربی، نه تنها این 3 امتیاز حیثیتی را از دست می‌داد، که پس لرزه‌های این شکست تا چند هفته همراه تیم بود. پرسپولیس اما پس از این بازی توانست در جام حذفی نفت محمود آباد را 5 بر یک شکست دهد و در لیگ برتر هم مقابل ذوب آهن واستیل آذین به 2 پیروزی مهم برسد.

حالا این تیم در لیگ برتر هم توانسته عقب‌ماندگی‌اش را جبران کند، با استقلال هم‌امتیاز است و با ذوب‌آهن صدرنشین تنها یک امتیاز اختلاف دارد. ‌به‌نظر می‌رسد بازیابی روحی پرسپولیس نقش اصلی را در این بازگشت غیرقابل انتظار داشته است. مسابقه جام حذفی مقابل یک تیم گمنام که بلافاصله بعد از دربی فرا رسید و پیروزی پرگل در آن، بهترین اتفاق برای این تیم زخم‌خورده بود و اعتماد به نفس را به سرخپوشان برگرداند.

بعد از آن پرسپولیس توانست ذوب آهن صدرنشین را هم با دو گل شکست دهد تا بازیکنان این تیم شکست دربی را کاملا فراموش کنند. در آن بازی بازیکنان ذوب‌آهن، خسته از سفر عربستان و بازی سنگین در ریاض به اعتراف ابراهیم‌زاده همه دوئل‌های درون زمین را واگذار کردند ولی پرسپولیس هم در آن روز هماهنگ‌تر و دونده‌تر از همیشه بازی کرد و برد را با تمام وجود می‌خواست.

در بازی با استیل آذین، این بار به‌نظر می‌رسید حریف بحران‌زده انگیزه بیشتری برای پیروزی دارد ولی پرسپولیس توانست با مقاومت در برابر موج اولیه در اواخر بازی ضربه نهایی را بزند. دایی در تحلیل این بازی گفت:« نیمه اول تیم حریف کاملا برتر بود و ما شانس آوردیم که گل نخوردیم. اما با شناختی که از استیل آذین داشتیم و آنالیزی که روی این تیم انجام داده بودیم، می‌دانستیم که در نیمه دوم بدن بازیکنانشان کم می‌آورد.

به همین خاطر با تعویض‌هایی که انجام دادیم و صحبت‌هایی که با بازیکنان داشتیم توانستیم عملکرد خوبی داشته باشیم. ما در نیمه اول سایه پرسپولیس را در زمین دیدیم اما در نیمه دوم کاملا برتر بودیم و توانستیم 2 گل بزنیم.

ما مستحق پیروزی در این بازی بودیم و خوشحالم که به 3 امتیاز رسیدیم.» دایی اضافه کرد: «روز جمعه دیدار سختی مقابل نفت تهران داریم و باید از همین امروز تمرکزمان را برای آن بازی حفظ کنیم. امیدوارم با همین شرایط در این مسابقه هم به3 امتیاز برسیم.»

ادامه ماجرای شیث

امروز قرار است جلسه کمیته انضباطی باشگاه پرسپولیس درباره محرومیت شیث برگزار شود. برخی پیش‌بینی‌ها حاکی از این بود که این ماجرا هم شامل موضوع مرور زمان می‌شود و مدافع پرسپولیس می‌تواند به تمرینات برگردد. دایی اما این موضوع را رد کرد و گفت: «نتایج خوب باعث نمی‌شود که یک بازیکن به تیم برگردد.

من خانواده‌ام را بهتر می‌شناسم و در مورد آن تصمیم‌گیری می‌کنم و می‌خواهم تیم را با آرامش بیشتر هدایت کنم. این سؤالات دردی را از تیم دوا نمی‌کند. شیث رضایی مورد احترام من است اما منافع جمعی و باشگاه پرسپولیس برای من مهم‌تر از منافع فردی است. موفقیت تیم در مرحله اول هدف من است. من در بیرون از زمین شاید صدها کار برای شیث بکنم اما اینجا موفقیت پرسپولیس برایم مهم‌تر است.» سرپرست موقت باشگاه هم بازگشت شیث را بسته به‌نظر دایی دانسته تا احتمال بازگشت این مدافع به حداقل برسد.

دایی و کریمی

رویارویی پرسپولیسی‌های قدیمی با دایی هم سوژه دیگر این بازی بود و مطابق انتظار کریمی به سمت نیمکت پرسپولیس نرفت. دایی اما نسبت به این ماجرا بی‌تفاوت بود و گفت: «قرار نیست من و علی کریمی در هر بازی و همیشه در وسط زمین مقابل میلیون‌ها نفر همدیگر را بغل کنیم و به همدیگر دسته گل بدهیم.

علی برای من قابل احترام است. فوتبال حرفه‌ای است و امیدوارم حرف‌هایی که زده می‌شود حرفه‌ای باشد. » دایی احتمال پیوستن کریمی در نیم فصل به پرسپولیس را هم رد کرد.

کد خبر 119620

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز