رئیس شورای اسلامی شهر تهران در نشست دبیران شورایاری‌های منطقه 5 شهرداری تهران، با تاکید بر ضرورت تصویربرداری از باغ‌های تهران به‌صورت GIS، گفت: اجازه تخریب باغ‌ها در تهران را نمی‌دهیم؛ چرا که با تخریب باغ‌ها تا 5 سال دیگر کسی در شهر زنده نمی‌ماند.

مهدی چمران درخصوص انبار نفت موجود در منطقه شهران به مطالعات و ارزیابی‌های فنی درباره جایگاه این انبار اشاره کرد و افزود: براساس طرح جامع شهر تهران این انبار باید از این منطقه به نقطه دیگری در اطراف شهر تهران منتقل شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به رایزنی حضوری وزیر نفت وقت درخصوص عدم‌جابه‌جایی این انبار اظهار داشت: پاسخ شورای شهر به این وزارتخانه در آن زمان این بود که براساس قانون، وجود این انبار در این نقطه از شهر خلاف است که مسئولان وزارت نفت قول دادند ظرف مدت 2سال این انبار را جا به جا کنند.

چمران به زمین مشخص شده در جاده قزوین در این خصوص از سوی وزارت نفت اشاره کرد و گفت: به‌دلیل اینکه این ایستگاه باید به مناطق اطراف خود سوخت‌رسانی کند و تنها یک منبع نباشد، این زمین مناسب ارزیابی نشد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران درخصوص واگذاری تراکم در منطقه حصارک نیز اظهار داشت: میزان تراکم براساس طرح جامع شهر تهران معین می‌شود و درصورتی که در جایی خارج از این طرح عمل شود، اجازه ادامه این کار داده نخواهد شد.

چمران درخصوص میزان تراکم و تغییر کاربری در باغ‌ها نیز تصریح کرد: در جایی مانند مرادآباد و کن حتی اجازه تقسیم باغ‌های 10 هزار متر مربعی نیز به صاحبان آنها داده نمی‌شود، چرا که با تخریب باغ‌ها تا 5 سال دیگر کسی در تهران زنده نخواهد ماند.

چمران درخصوص اقدامات پیشگیرانه برای حفظ درختان و باغ‌ها گفت: براساس قانون مصوب در مجلس شورای اسلامی که پس از پیگیری‌های فراوان به تصویب رسیده است، درصورتی که شخصی برای ساختمان‌سازی‌ باغی را خشک کند، شهرداری می‌تواند آن باغ را به نفع شهر مصادره کند؛ ضمن اینکه به‌مدت 2سال هم زندان برای او درنظر گرفته خواهد شد و باید به جای هر درخت قطع شده یک درخت دیگر بکارد.

وی از به کارگیری سیستم GIS و عکس‌های هوایی برای شناسایی و ثبت در پرونده و شماره‌دار‌کردن تمامی درختان شهر خبر داد و اعلام کرد: زمانی که شخصی اقدام به خشک‌کردن باغی کند و بخواهد ساختمانی را بسازد، وجود درختان در محل مشخص است و باید جریمه قطع آنها را بپردازد.

کد خبر 119602

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز