همشهری آنلاین: دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: در بعضی از شاخص‌های مطالعه در مورد قرآن و ادعیه مشخص شد که جمعیتی50 درصدی خود را مقید به قرائت و مطالعه روزانه قرآن می‌دانند.

قرآن

«منصور واعظی»، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) با اعلام این مطلب، گفت: طبق سنجشی که برای اولین‌بار در کشور و در اسفندماه سال 88 انجام شد، مشخص شد که مطالعه قرآن و ادعیه جزء مسائل مهم زندگی مردم کشور است.

وی با اشاره به این که سرانه مطالعه انواع کتب دینی، علمی و غیره در کشور میانگین روزانه 18 دقیقه است، افزود: سرانه مطالعه و خواندن قرآن و ادعیه به تنهایی در سراسر کشور روزانه 12 دقیقه است.

واعظی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: بسیاری از برکاتی که در کشور ما وجود دارد، به جهت همین اتفاقی است که در جامعه ما می‌افتد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور بیان کرد: در بعضی از شاخص‌های مطالعه در مورد قرآن و ادعیه مشخص شد که جمعیتی50 درصدی خود را مقید به قرائت و مطالعه روزانه قرآن می‌دانند.

وی در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به خبرنگار ایکنا مبنی بر تحقق روزی به نام قرآن در تقویم رسمی کشور، گفت: مسیر تصویب روزها در کشور مسیری تعریف شده است و باید این پیشنهاد به شورای فرهنگ عمومی ارائه شود و پس از تصویب شورای فرهنگ عمومی و تأیید شورای انقلاب فرهنگی این روز اعلام خواهد شد.

واعظی در پایان اظهار کرد: جهاد دانشگاهی و خبرگزاری قرآنی ایران می‌توانند درخواستی را در این مورد به شورای فرهنگ عمومی کشور ارائه کنند. 

کد خبر 119481
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز