همشهری آنلاین: کمیسیون اتحادیه اروپا به ایتالیا هشدار داد به خاطر افزایش بحران جمع‌آوری زباله‌ها در ناپل با اقدام حقوقی و جریمه مواجه می‌شود

uncollected garbage

خبرگزاری آلمان از بروکسل گزارش داد، یانس پوتوچنیک (Janez Potocnik)، کمیسیونر محیط زیست اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد: من نگران آنچه در روزهای اخیر اتفاق افتاده است، هستم."

وی گفت وضعیت "بسیار نزدیک" به بحرانی است که در سال 2007 واقع و منجر به آن شد تا کمیسیون روند قضایی را علیه ایتالیا به خاطر نقض معاهدات اتحادیه اروپایی آغاز کند.

زباله‌ها بار دیگر در مرکز شهر قدیمی ناپل انباشته شده و در همین حال ساکنان حومه ترزیگنو (Terzigno) در اعتراض به ایجاد محل جدید دفن زباله در نزدیکی محل سکونت‌شان به درگیری خشونت‌آمیز با پلیس روی آوردند.

پوتوچنیک گفت کمیسیون بار دیگر موضوع را به دیوان عدالت اروپایی در لوگزامبورگ ارجاع خواهد داد که می‌تواند "جریمه وضع کند" و تامین بودجه توسط اتحادیه اروپایی را به حال تعلیق درآورد.

تیم پوتوچنیک در حال حاضر مشغول بررسی طرح‌هایی است که دولت منطقه‌ای کامپانیا در ناپل اوایل ماه جاری میلادی ارایه داده است تا بتوان اوضاع را سر و سامان داد.

در صورتی که تحلیل کمیسیون از این طرح‌ها منفی باشد، از ایتالیا خواسته خواهد شد تا جریمه میلیونی بابت قصور در اجرای حکم دادگاه اتحادیه اروپایی در مارس 2010 پرداخت کند، زیرا کامپانیا ملزم شده بود طرح‌های مدیریتی موثری برای زباله‌ها تصویب کند.

میزان دقیق تحریم‌ها را دیوان عدالت اروپایی تعیین می‌کند، تصمیمی که می‌تواند رسیدن به آن چند ماه طول بکشد.

سیلویو برلوسکنی، نخست‌وزیر ایتالیا روز جمعه وعده داد که این بحران را "ظرف 10 روز" حل کند و گفت دولتش 14 میلیون یورو بابت "غرامت" به ترزیگنو و ناراحتی ساکنان این منطقه پرداخت خواهد کرد.

کد خبر 119014
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز