همشهری آنلاین: مایکروسافت در جدیدترین حرکت خود در ضمینه فن‌آوری پردازش ابری نرم‌افزار آفیس 365 را معرفی کرده‌است

office 365

به گزارش بی‌بی‌سی، معرفی این نرم‌افزار که مجموعه سه برنامه آفیس، Sharepoint آنلاین، Exchange آنلاین و Lync Online است در مراسمی در شهر سانفرانسیکو انجام شد.

از آنجا که این مجموعه براساس پردازش ابری طراحی شده‌است دیگر نیازی به نصب آن برروی سرور شرکت‌ها یا تک تک کامپیوترها نیست و دسترسی به آن از طریق هاستینگ ابری شرکت مایکروسافت انجام می‌شود. به این ترتیب تمام پردازش‌ها و ذخیره سازی‌های اطلاعات توسط مایکروسافت انجام می‌شود و کاربران تنها ورودی داده‌ها را تهیه می‌کنند و منتظر خروجی مورد نظر می‌مانند.

مایکروسافت می‌گوید نزدیک به 40 میلیون کاربر از سرویس‌های ابری این شرکت استفاده می‌کنند.

 کریس کاپوسلا یکی از مدیران ارشد مایکروسافت در مصاحبه با بی‌بی‌سی می‌گوید: "سرویس‌های دسک‌تاپ که کاربران هر کامپیوتر نرم‌افزارهای نصب شده خود را اجرا می‌کنند هنوز در اکثریت شرکت‌ها رواج دارند. اما این امر در حال تغییر است. آفیس 365 به شرکت‌هایی که نیروی انسانی کافی برای اجرای بسیاری از برنامه‌ها را ندارد فرصت کار با سیستم آفیس را می‌دهد."

 قیمت آفیس 365 برای کاربران سطح پایین 6 دلار برای هر کاربر خواهد بود. در مقیاس‌های بزرگتر شرکتی، این سرویس دارای پشتیبانی تلفنی است و بین 2 تا 20 دلار در ماه برای هر کاربر هزینه خواهد داشت. این مجموعه اکنون در 13 کشور از جمله آمریکا، کانادا، انگلیس، فرانسه، ژاپن، مکزیک و آلمان به صورت بتا عرضه می‌شود. نسخه ننهایی آن نیز سال آینده برای فروش جهانی عرضه خواهد شد.

 در حال حاضر 94 بازار نرم‌افزارهای اداری پردازش ابری در دست مایکروسافت قرار دارد ولی رقبای جدی نظیر گوگل، IBM و Salesforce در حال ورود به این بازار هستند.

کد خبر 118813

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز