سه‌شنبه ۲۷ مهر ۱۳۸۹ - ۱۷:۰۳
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: مدیر کل امور مقررات ملی ساختمان وزارت مسکن وشهرسازی از صدور حکم محکومیت برای هزار نفر از مهندسان ناظر توسط شورای انتظامی سازمان نظام مهندسی ساختمان طی 2 سال گذشته خبر داد.

غلامرضا هوائی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت مسکن و شهرسازی، دکتر غلامرضا هوائی با بیان اینکه براساس مواد 34 و 35 قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان نظارت عالیه بر ساخت و ساز در کشور برعهده این وزارتخانه است ، تصریح کرد: دستگاههای صادر کننده پروانه ساختمانی مانند شهرداری ها که با همکاری نظام مهندسی ساختمان برساخت و سازها نظارت می کنند نیز موظف به همکاری با وزارت مسکن وشهرسازی هستند.

وی درخصوص نحوه اجرایی کردن نظارت عالیه بر ساخت و سازها از سوی وزارت مسکن و شهرسازی گفت: از یک سو بصورت تصادفی ساختمانها مورد بازرسی و نظارت قرار می گیرند و از سوی دیگر سازمانهای استانی مسکن و شهرسازی نیز مراقبت می کنند تا شهرداری ها و نظام مهندسی ساختمان،‌نظارت های لازم بر ساخت بنا را داشته باشند.

مدیر کل امور مقررات ملی ساختمان وزارت مسکن و شهرسازی سپری شدن مدت زمان 3 سال از فارغ التحصیلی در رشته های 7 گانه ، شرکت و کسب حد نصاب لازم در آزمون مقررات ملی ساختمان و گرفتن گواهی اشتغال از این وزارتخانه را شروط صلاحیت داشتن یک مهندس برای نظارت بر ساخت و ساز برشمرد ادامه داد: چنانچه در روند نظارت بر ساخت ساختمانها تخلفی صورت بگیرد، مامور شهرداری و مهندس ناظر به عنوان متخلف به هیئت تخلفات اداری و شورای انتظامی نظام مهندسی ساختمان معرفی می شوند.

وی از صدور حکم محکومیت برای بیش از هزار نفر از مهندسان ناظر توسط شورای انتظامی سازمان نظام مهندسی ساختمان طی 2 سال گذشته خبر داد و افزود: احکام ابلاغ شده برحسب نوع تخلف از توبیخ تا ابطال دائم پروانه اشتغال متفاوت است.

دکتر هوائی سپس به ارزیابی نظارت بر ساخت واحدهای مسکونی مهر پرداخت و تصریح کرد: ساخت و ساز مسکن مهر تحت نظارت مضاعفی قرار دارد چرا که یکی از طرح های عمومی و موفق جمهوری اسلامی ایران است.

مدیر کل امور مقررات ملی ساختمان وزارت مسکن وشهرسازی با تاکید بر اینکه تیم های استانی این وزارتخانه نظارت بر ساخت واحدهای مسکونی مهر را بصورت مورد به مورد پیگیری می کنند و چنانچه تخلفی وجود داشته باشد به مسئولان مربوطه گزارش می دهند اظهار داشت: واحدهای مسکونی مهر از لحاظ کیفیت و رعایت مقررات ملی ساختمان نمره قابل قبولی کسب می‌کنند.

کد خبر 118756
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز