همشهری آنلاین: دیمیتری مدودف تاکید کرد که روسیه، فرانسه و آلمان قصد دارند هم زمان ایران را به همکاری در کلیه زمینه‌ها ترغیب کنند.

مدودف رئیس جمهور روسیه

به گزارش ایسنا، خبرگزاری "نووستی" گزارش داد: دیمیتری مدودف، رئیس‌جمهور روسیه در کنفرانسی مطبوعاتی در پایان دیداری سه جانبه در دئوویل برگزار شد، اطلاع داد که روسیه، فرانسه و آلمان قصد دارند هم زمان ایران را به همکاری در کلیه زمینه‌ها ترغیب کنند.

 رئیس‌جمهور روسیه تاکید کرد که در این دیدار درباره مسایل منطقه‌ای، مسایل مربوط به خاورمیانه و ایران صحبت شد.

 مدودف در این زمینه گفت: این مذاکرات نشان می‌دهد ما در بسیاری مسایل نگاهی مشترک داریم که به خودی خود امکان همسو کردن مواضع و دستیابی به نتیجه نهایی را به ما می‌دهد.

 مدودف در مورد ایران گفت که طرف‌های مذاکره "توافق کرده‌اند به تصمیمات اتخاذ شده پای بند باشند".

 مدودف تصریح کرد: "ما باید از یک سو تحریم‌های تصویب شده را اعمال کنیم و از سوی دیگر باید با پافشاری ایران را ترغیب کنیم تا در تمامی زمینه‌ها همکاری کند".

 مدودف برای دیداری دو روزه وارد دویل فرانسه شده است تا با نیکلا سارکوزی ـ رئیس‌جمهور فرانسه ـ و آنگلا مرکل ـ صدراعظم آلمان ـ مسایل تسهیل در صدور ویزا میان روسیه و کشورهای اتحادیه اروپا، انرژی، پیمان امنیت اروپا، مساله‌ هسته‌ای ایران و مسایل و روابط روسیه ـ ناتو را بررسی کند.

 مذاکرات سه جانبه که بعد از توقفی پنج ساله از سر گرفته شد، از روز سه‌شنبه آغاز شدند.

 مدودف، سارکوزی و آنگلا مرکل در پایان مذاکرات سه جانبه روز سه‌شنبه بیانیه مشترکی را صادر کردند و در آن از ایران خواستند قطعنامه‌های تصویب شده توسط شورای امنیت سازمان ملل و شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را به اجرا درآورد.

 رهبران سه کشور هم‌چنین ابراز امیدواری کردند که در ماه دسامبر (آذرماه) در نشست روسیه و اتحادیه اروپا درباره حذف روادید به پیشرفت دست یابند.

 در بیانیه رهبران سه کشور آمده است: "رئیس‌جمهور سارکوزی، رئیس‌جمهور مدودف و صدر اعظم آنگلا مرکل درباره برنامه هسته‌ای ایران بحث کردند و از ایران خواستند به اجرای تصمیمات شورای امنیت سازمان ملل و شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بپردازد.

 سه طرف تاکید کردند درها برای انجام گفت‌و‌گو و حل این مشکل از طریق مذاکره باز نگه داشته می‌شود.

 رهبران سه کشور بر تعهد جهت تقویت همکاری‌های استراتژیک بین روسیه و اتحادیه اروپا تاکید کردند.

 در این سند آمده است: "با توجه به پیشنهاد اتحادیه اروپا، انتظار می‌رود در نشست ماه دسامبر روسیه و اتحادیه اروپا درباره اقدامات هم‌زمان برای حذف روادید سفر پیشرفت‌هایی حاصل شود".

کد خبر 118745
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز