چهارشنبه ۲۱ مهر ۱۳۸۹ - ۱۷:۵۹
۰ نفر

پنج‌شنبه گذشته برای فوتبال ایران که خود را برای رقابت‌های آسیایی آماده می‌کند، روز بزرگی بود.

دوچرخه 574

رویارویی با تیمی که تاکنون پنج بار ارزشمندترین جام جهان را تصاحب کرده، مسابقه بزرگی بود که بی‌شک خاطره آن به ویژه برای بازیکنان تیم ملی فوتبال تا سال‌های سال فراموش نخواهد شد.

تیم ملی فوتبال ایران قبل از رویارویی با برزیل دیدارهای بین‌المللی زیادی را با تیم‌های مختلف جهان برگزار کرده بود، ولی اکثر این دیدارها با کشورهای عربی یا درجه چندم قاره اروپا بود. در تاریخ هفتاد ساله فوتبال ایران شاید تعداد دیدارهای بزرگ تدارکاتی ایران به ندرت به تعداد انگشتان دست برسد، ولی دیدار با برزیل برای ایرانی‌ها رنگ‌وبوی دیگری داشت.

هواداران فوتبال ایران عاشق فوتبال برزیلی هستند. فوتبال سرشار از تکنیک و زیبایی که هواداران را به وجد می‌آورد و شاید به همین دلیل عکس ستاره‌های برزیلی در اکثر خانه‌های نوجوانان عاشق فوتبال جا باز کرده است. برزیل پرافتخارترین تیم جهان است؛ پس به ایرانی‌ها هم حق بدهید تا از مسابقه با این تیم لذت برده باشند، هر چند که بازی را هم با سه گل واگذار کرده باشند.

تیم ملی فوتبال ایران آخرین بار شش سال قبل در ورزشگاه آزادی در برابر تیم ملی آلمان و ستارگانش قرار گرفت و از آن تاریخ تاکنون به غیر از رقابت‌های جام‌جهانی، ایرانی‌ها طعم مسابقه در برابر تیم‌های بزرگ را نچشیده بودند.

دیدار با برزیل برای ایرانی‌ها یک خاطره شد. مسابقه‌ای که متفاوت‌ترین بازی طول تاریخ فوتبال ایران نیز لقب گرفت؛ ولی برگزاری این مسابقه باز هم نتوانست عطش هواداران فوتبال ایران و برزیل را برطرف کند. برای هوادارانی که شور و حال خیابان‌های پایتخت هنگام برگزاری مسابقه ایران و آلمان و پرسپولیس تهران و بایرن‌مونیخ آلمان را تجربه کرده بودند، برگزاری مسابقه در کشور همسایه نمی‌تواند چندان خوشایند باشد؛ آن هم در کشوری که برای تماشاگران آن تیم ملی برزیل چندان فرقی با تیم ملی مالت ندارد.

با این حال، مسابقه ایران و برزیل تجربه خوبی برای فوتبال ایران بود. رؤیایی که حالا به حقیقت پیوسته و نوجوانان ایرانی می‌توانند عکس مسابقه دوتیم را روی کمد و دیوار اتاق خود نصب کنند و با خاطره شیرین آن زندگی کنند. شاید روزی برزیل به ایران بیاید!

کد خبر 118335
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز