همشهری آنلاین: وزیر دفاع با تاکید بر اینکه مسئولان ذی‌ربط در سازمان انرژی اتمی ایران تاثیرات ویروس استاکس نت در برنامه هسته‌ای کشورمان را تکذیب می‌کنند، گفت: اصل این موضوع به عنوان یک نوع تروریسم رایانه‌ای است که انجام آن از سوی کشورهایی که در نظام سلطه هستند، قابل انتظار است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، سردار احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پایان سفر خود به جمهوری آذربایجان با شرکت در یک نشست مطبوعاتی، در پاسخ به سوالی در مورد دیدگاه ایران درمورد مسائل امنیتی دریای خزر اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران دریای خزر را دریای صلح و دوستی می‌داند و معتقد است که این دریا باید در حالت غیرنظامی باقی بماند و ما در این چارچوب تلاش می‌کنیم.

وحیدی همچنین در مورد امکان همکاری ایران و آذربایجان در برگزاری تمرینات نظامی مشترک از جمله در دریای خزر، تصریح کرد: این امکان هم در چارچوب کشورهای ساحلی دریای خزر و هم در شکل دوجانبه ممکن است و با توجه به برگزاری اجلاس بررسی همکاری‌های امنیتی کشورهای حاشیه خزر که زمینه‌های مختلف ازجمله مبارزه با تروریسم، قاچاق مواد مخدر و موارد متعدد دیگر را در برمی‌گیرد، بحث برگزاری رزمایش‌های مشترک هم از نظر ما بلامانع است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پاسخ به سوالی در مورد خرید تسلیحات و جنگنده‌های جدید آمریکایی از سوی رژیم صهیونیستی گفت: مشکل رژیم اسرائیل با خرید تسلیحات قابل حل نیست چون این رژیم در داخل و ماهیت خود دارای مشکل است که ناشی از عدم مشروعیت آن می‌باشد.

وی افزود: این مشکل در کنار اختلافات درونی در مورد آینده این رژیم موجب شده است که رژیم صهیونیستی برای سر پوش نهادن بر مشکلات و ضعف های خود به اینگونه اقدامات که جنبه تبلیغاتی دارد، دست بزند.

وحیدی در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این جنگنده‌ها در چند سال آینده قرار است به رژیم اسرائیل تحویل شوند، اقدام تبلیغاتی در مورد آنها صرفا در راستای روحیه دادن به این رژیم و در عین حال سرپوش گذاشتن بر شکست‌های آن در دو جنگ 22 روزه و 33 روزه است.

وی با اشاره به ماهیت تجاوزکارانه رژیم اسرائیل اظهار داشت: مقامات آمریکایی درخصوص تسلیح اینچنین رژیمی باید به افکار عمومی جهان توضیح بدهند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران در پاسخ به سوال دیگری در مورد انجام برخی تبلیغات منفی در مورد اینکه دستاوردهای ایران در عرصه صنایع دفاعی تهدیدی برای همسایگان است، تاکید کرد: ما همواره اعلام کرده‌ایم که آنچه را در این عرصه تولید می‌کنیم، آماده واگذارکردن به همه کشورهای همسایه مسلمان هستیم و خودمان را مدافع امنیت منطقه می‌دانیم.

وحیدی افزود: بر این اساس هم آنچه که نظام سلطه در این مورد انجام می‌دهد در چارچوب ایجاد جو اسلام هراسی، ایران هراسی و شیعه هراسی است و این در حالی است که اسلام و شیعه همواره ازموضع دوستی و محبت صحبت می‌کنند و تاریخ 30 ساله انقلاب اسلامی هم گواه آن است.

وزیر دفاع در بخشی از این مصاحبه با اشاره به مناقشه قره باغ، به عدم کارآمدی گروه مینسک در قریب به 18 سال فعالیت برای حل این مناقشه اشاره و تاکید کرد: نیروهای فرامنطقه‌ای خواهان حل این مناقشه نبوده و برعکس بر تداوم بحران تاکید دارند، چون وضعیت بحرانی منطقه زمینه‌ای برای حضور آنها فراهم می‌کند.

وحیدی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران همواره بر حل این منازعه به شکل عادلانه و بر اساس منشور حقوق بین الملل و حفظ تمامیت ارضی آذربایجان تاکید کرده و این موضع خود را در مجامع بین المللی هم اعلام کرده است.

وزیر دفاع در پاسخ به سوالی در مورد ادعاهای مربوط به تاثیرات ویروس استاکس نت در برنامه هسته‌ای کشورمان، با تاکید بر اینکه مسئولان ذیربط در سازمان انرژی اتمی ایران این مسئله را تکذیب می‌کنند، اظهار داشت: اصل این موضوع هم به عنوان یک نوع تروریسم رایانه‌ای است که انجام آن از سوی کشورهایی که در نظام سلطه هستند، قابل انتظار است ولی ما در این زمینه مشکلی نداشتیم و مسئولان ذیربط پیش بینی‌های لازم را انجام داده بودند.

 

 

کد خبر 118310
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز