همشهری آنلاین: یک نوزاد سالم از جنینی که 20 سال قبل منجمد شده بود و از مادری که 10 سال تحت درمان‌های ضد ناباروری قرار داشت متولد شد

جنین منجمد

به گزارش خبرگزاری مهر، ژورنال پزشکی آمریکایی "باروری و ناباروری" تولد یک نوزاد پسر را اعلام کرد که در ماه می گذشته از یک جنین منجمد متولد شد.

مادر این نوزاد که یک زن 42 ساله آمریکایی است سال گذشته پس از 10 سال درمان‌های ضد ناباروری این جنین منجمد را دریافت کرد.

انتشار این خبر با خبر تصویب قانونی در انگلیس همزمان شد که حفظ یک جنین منجمد (سلول تخم) را تا حداکثر 55 سال مجاز می‌داند. این نوآوری می‌تواند به زنان در سنین بالا کمک کند که فرزند به دنیا بیاورند. این جنین (سلول تخم) همراه با چهار جنین دیگر در سال 1990 منجمد شده بود.

دو جنین از این چهار جنین از انجماد خارج و هر دو در رحم این زن کاشته شدند اما تنها یکی از آنها بارور شد.

این زوج از سال 2000 در موسسه پزشکی باروری در مدرسه پزشکی ویرجینای غربی تحت درمان قرار داشتند. رکورد قبلی تولد نوزاد سالم مربوط به سلول جنینی بود که در اسپانیا پس از 13 سال انجماد بارور شد.

هنوز پزشکان نمی‌دانند که یک جنین تا چه زمانی می‌تواند به صورت منجمد زنده بماند. به نظر نمی‌رسد که این تکنیک بر روی توانایی زندگی بخشیدن به یک نوزاد سالم تاثیر منفی داشته داشته باشد.

دکتر سرجو اوهنینگر پزشک معالج این زوج توضیح داد: "با وجود این فکر نمی‌کنم کسی بخواهد از جنین‌های منجمد شده بیش از 40 سال استفاده کند. این بدان معنی است که داریم از جنین‌های نسل قبل استفاده می‌کنیم."

کد خبر 118112
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز