همشهری آنلاین: پایگاه اطلاع رسانی دولت اعلام کرد: رهبر معظم انقلاب نتیجه بررسی دو هیئت فقهی و حقوقی درباره وقف اموال دانشگاه آزاد را به عنوان نظر قطعی و نهایی درباره وقف اموال دانشگاه مزبور به رئیس هیئت موسس دانشگاه آزاد و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی ابلاغ فرمودند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، در پی مأموریت به دو هیئت فقهی و حقوقی برای بررسی عمیق و همه جانبه درباره وقف اموال دانشگاه آزاد اسلامی، مجموعه بحث ها و تدقیق در ادله مختلف به این نتیجه قطعی منتهی شد که وقف مزبور دارای اشکالات اساسی فقهی و حقوقی است.

دو هیئت فقهی و حقوقی که از سوی رهبر معظم انقلاب برای بررسی عمیق و همه جانبه موضوع وقف اموال دانشگاه آزاد اسلامی تعیین شده بودند نظر نهایی خود را مبنی بر مغایرت فقهی و حقوقی وقف این دانشگاه به محضر معظم له تسلیم کردند و حضرت آیت الله العظمی خامنه ای نتیجه این بررسی دقیق و مستند فقهی و حقوقی را به عنوان نظر قطعی و نهایی درباره وقف اموال دانشگاه مزبور به هاشمی رفسنجانی رئیس هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی و احمدی نژاد رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی ابلاغ فرمودند.

متن نامه رهبرمعظم انقلاب به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم

در پی مأموریت به دو هیئت فقهی و حقوقی برای بررسی عمیق و همه جانبه درباره وقف اموال دانشگاه آزاد اسلامی، مجموعه بحث ها و تدقیق در ادله مختلف به این نتیجه قطعی منتهی شد که وقف مزبور دارای اشکالات اساسی فقهی و حقوقی است از جمله، هم به لحاظ مشروعیت وقف مذکور و هم از جهت صلاحیت هیئت محترم موسس در انشاء این وقف. همچنان که مشکل اساسی تحقق قبول مقام ذیصلاح نیز مطرح است، بنابراین وقف مزبور از لحاظ فقهی و حقوقی صحیح نیست.

ضمناً با توجه به ماهیت غیرخصوصی و غیردولتی دانشگاه آزاد اسلامی لازم است بندهای 5 و 10 مصوبه جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد اساسنامه آن دانشگاه مورد بررسی مجدد قرار گرفته و اصلاح شود.

مراتب به جناب آقای هاشمی رفسنجانی ریاست محترم هیئت موسس و جناب آقای احمدی نژاد ریاست محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی ابلاغ شود.

سیدعلی خامنه ای

 

کد خبر 118109
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار امام و رهبری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز