شنبه ۱۷ مهر ۱۳۸۹ - ۱۸:۵۶
۰ نفر

گروه سیاسی: شهردار تهران با بیان اینکه خانواده معظم شهدا چون با خدا معامله کرده‌اند، هیچ چشمداشتی به هیچ‌کس و هیچ جا ندارند، تاکید کرد: این ما هستیم که محتاجیم خدمتگزار آنان باشیم.

محمدباقر قالیباف که در یادواره 700 شهید مجتمع مسکونی فجر، در مسجد شهید نواب صفوی این شهرک سخن می‌گفت و ایسنا خبر آن را منتشر کرد، همچنین گفت: هر انسان منصفی فارغ از نگرش‌های سیاسی و مذهبی، خود را مدیون خون شهدا می‌داند. فرمانده سال‌های دفاع مقدس با اشاره به رشادت‌های رزمندگان در سال‌های جنگ،

تاکید کرد: فضای حاکم بر جنگ و جامعه آن روز باعث می‌شد که یک بسیجی وقتی پایش را روی مین از دست می‌داد یا یک رزمنده از ناحیه‌ 2 چشم هدف آتش دشمن قرار می‌گرفت، درد را تحمل می‌کرد. در آن فضا هیچ‌کس به فکر نام و جایگاه خود نبود. عدالت به معنای واقعی وجود داشت.

می‌خواهند نان جنگ را بخورند

قالیباف با بیان اینکه نباید کار خلاف فرهنگ جهاد و شهادت انجام دهیم، تاکید کرد: بنده و امثال بنده اگر در جبهه بودیم، حق نداریم امروز بابت آن سر کسی منت بگذاریم یا به‌عنوان یک ابزار از آن استفاده کنیم. با توجه به این مطلب، دیگرانی هم که هیچ انسی با فرهنگ جهاد و شهادت ندارند و آن روز در صف نامردان قرار داشتند، حق ندارند امروز پیشقراول دفاع از جنگ و جبهه باشند. این افراد می‌خواهند نان آن روز را بخورند.

انتقاد از ارائه تصویر ناصحیح از دفاع مقدس

شهردار تهران همچنین یکی از مشکلات موجود در این عرصه را عدم‌ارائه‌ تصویری صحیح از دوران دفاع مقدس به نسل امروز برشمرد و خاطرنشان کرد: متأسفانه با وجود تلاش‌های زیادی که از سوی هنرمندان، صاحبان قلم و سایر اقشار صورت می‌گیرد، بازهم آن فضا به نحو شایسته و بایسته‌ای به نسل امروز منتقل نمی‌شود. برخی آنقدر این فرهنگ را پیچیده و معنوی جلوه می‌دهند که جوان احساس می‌کند هرگز نمی‌تواند به جایگاه رزمندگان دفاع مقدس دست یابد درحالی‌که اینگونه نبود و همه‌ آن جوان‌ها هم نماز شب‌خوان نبودند، اگرچه بسیاری از نماز شب‌خوان‌ها و متدینین هم به جبهه می‌رفتند.

خدمت به خانواده شهدا وظیفه ماست

قالیباف در بخش دیگری از سخنان خود، تاکید کرد: ما هم خوب نبودیم؛ چرا که اگر خوب بودیم امروز کارمان پشت تریبون ایستادن و سخن گفتن نبود بلکه با کاروان شهدا همراه می‌شدیم. او ادامه داد: ما کار برای خانواده‌ شهدا را توفیقی برای خود می‌دانیم و منتی هم بر سر کسی نداریم. ضمن اینکه خدمت به خانواده‌ شهدا و ایثارگران را وظیفه‌ خود هم می‌دانیم.

کد خبر 117985

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز