همشهری آنلاین: از زمانی‌که خبر سفر مقام معظم رهبری به قم اعلام شد، دشمنان انقلاب و رسانه‌های استکباری و بیگانه تلاش می‌کنند، وانمود کنند که استقبال از مقام معظم رهبری آنگونه که شایسته است، صورت نخواهد گرفت.

آیت الله سید احمدخاتمی در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار داشت: از زمانی‌که خبر سفر مقام معظم رهبری به قم اعلام شد، دشمنان انقلاب و رسانه‌های استکباری و بیگانه که بعضا در بین آنها کسانی هستند که نمک این نظام را خورده‌اند و با پشت کردن به مردم نمکدان شکستند، تلاش می‌کنند، وانمود کنند که استقبال از مقام معظم رهبری آنگونه که شایسته است، صورت نخواهد گرفت و درصددند که این گونه القا کنند که حوزه از نظام و رهبری بریده است و قهرا عوامل و ایادی آنها در این عرصه تلاش‌های مذبوحانه ای انجام می‌دهند.

وی نفس این تلاش گسترده و تخریب رسانه‌ای را وحشت دنیای استکبار از این سفر ارزیابی کرد و افزود: آنها می‌دانند که حوزه علمیه و مردم قم باشکوه‌ترین استقبال را از مقام معظم رهبری به عمل خواهند آورد، لذا مایوسانه با تلاش مذبوحانه می‌خواهند که ازا ین رخداد مهم تاریخی جلوگیری کنند.

خاتمی ادامه داد: شبیه این تلاش‌ها را رسانه‌های ضد انقلاب و چهره‌های بریده از ملت و منفور مردم قبل از 22 بهمن سال 88 داشتند و سعی می کردند که این گونه القا کنند که مردم به راهپیمایی این جشن بزرگ نخواهند آمد، ولی مشاهده کردیم که عکس سخنان آنها رخ داد و مردم در 22 بهمن 88 یکی از باشکوه‌ترین راهپیمایی‌ها را در طول سال‌های پس از انقلاب به نمایش گذاشتند.

خاتمی تاکید کرد:مطمئن هستم که در این عرصه نیز همان اتفاق رخ خواهد داد و به فضل الهی حوزه علمیه و مردم قم با شکوه‌ترین استقبال را از مقام معظم رهبری صورت خواهند داد و به یاری خداوند این استقبال به عنوان سند افتخار دیگری در تاریخ قم و حوزه ثبت خواهد شد.

این عضو ارشد جامعه مدرسین ادامه داد:مدت‌هاست که دشمنان ایران در صدد هستند، این گونه القا کنند که حوزه و بزرگان حوزه از نظام فاصله گرفته‌اند، این دروغ بزرگی است و بخشی از جنگ روانی دشمن است چرا که حمایت بزرگان حوزه و بدنه حوزه علمیه قم از نظام اسلامی یک مبنای فقهی دارد و آن مبنای فقهی آن است که هرگاه نظام اسلامی در جایی شکل گرفت تقویت آن بر همگان واجب است و این مفاد روایت از امام صادق(ع) که می‌فرمایند "تقویت والی عادل تقویت دین است و با این نگاه حوزه از آغاز تا کنون همراه نظام بوده و با حفظ استقبال کامل خود در تقویت نظام اسلامی کوشیده است" .

خاتمی ادامه داد: دقیقا برخلاف القای نادرستی که برخی دارند، بحمدلله امروز حوزه‌های علمیه کاملا مستقل هستند و شخص مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید از پاسداران غیور این استقلال هستند و به صراحت می‌گویم بودجه‌ای که به حوزه‌های علمیه تخصیص یافته همان حق شهروندی است که آحاد مردم دارند و حوزویان نیز از همان حق استفاده می‌کنند.

وی تاکید کرد: به صراحت به عنوان عضو شورای عالی حوزه علمیه قم اعلام می‌کنم یک ریال از شهریه طلاب که در حقیقت هزینه زندگی آنان است از بودجه دولتی نیست و تماما از وجوه شرعی است که مردم به مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید می‌پردازند.

خاتمی در این ارتباط ادامه داد: در آغاز رهبری مقام معظم رهبری شخصی به ایشان گفت که چرا به طور منظم به طلاب شهریه نمی‌دهید( آن روزها در برخی از ماه‌ها شهریه به طلاب پرداخته نمی‌شد ) ایشان فرمودند "که من فقط از سهم امام به طلاب شهریه می دهم، اگر رسید، می‌دهم، والا یک ریال از بودجه‌های دولتی را به عنوان شهریه تقدیم طلاب نمی‌کنم" . می‌بینید این نگاه مقام معظم رهبری و مراجع عظام است. حوزه را مستقل می‌بینند، ولی استقلال حوزه معنای رویارویی با نظام نیست.

خاتمی با بیان این‌که حوزه علمیه جایگاه آزاداندیشی به معنای واقعی است گفت: طبیعی است که عملکردمسوولان نظام زیر ذره‌بین مراجع عظام تقلید و حوزه‌ها باشدو انتقاد سازنده مراجع عظام تقلید و حوزه‌های علمیه از برخی از عملکردهای برخی مسوولان در راستای انجام فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر است، همان که نامش را انتقاد سازنده نامیده‌ایم. بنابراین باید گفت انتقاد مراجع از برخی از عملکردهای مسوولان به معنای تقابل با نظام نیست و اگر چنین تفسیری شود تفسیری نادرست و ناصحیح است؛ چرا که انتقاد سازنده حق و وظیفه آحاد ملت از جمله بزرگان حوزه و مراجع عظام تقلید است.

وی در پایان گفت: به رسانه‌های استکباری می گویم به فضل خداوند حوزه‌های علمیه قم ، بزرگان حوزه و مراجع تقلید مورد قبول حوزه و آنان که حوزه مرجعیت آنان را به رسمیت می‌شناسد، پیوسته همراه با نظام اسلامی بوده و به فضل الهی خواهند بود.

 

 

کد خبر 117948
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز