چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۳۸۹ - ۱۸:۱۶
۰ نفر

اگر در خبر‌ها شنیده‌اید که برخی مرتاض‌‌های هندی غذایشان فقط یک خرما در ماه است به‌هیچ وجه تعجب نکنید زیرا توانایی‌های برخی جایگاه‌داران مرتاض بسیار بیش از اینهاست.

جایگاه بنزین

برای نمونه، به‌استناد تصویری که مهدی‌محلاتیان برای ما ارسال کرده تعدادی از جایگاه‌داران می‌توانند فقط با یک بطری آب (نصفه‌و‌نیمه) آتش‌سوزی یک جایگاه‌ سوخت را خاموش کنند. اعتماد‌به‌نفس آنها به‌حدی است که چند وقتی است به‌قول معروف بی‌خیال کپسول آتش‌نشانی شده‌اند و جای آن‌را به این بطری آب داده‌اند.

تمام اینها درحالی است که به گفته اهالی محل، این جایگاه سوخت درست سال پیش در چنین روز‌هایی دچار حریق شده بود. به‌هرحال باید توجه داشت اینکه برخی قادرند روی آتش و سنگ‌ گداخته راه بروند دلیل نمی‌شود که با جان و مال شهروندان بازی کنند. به‌طور حتم به‌محض مشاهده این مورد، بازرسان مربوطه برخورد مناسبی با مسئولان این کار غیرقانونی خواهند داشت.

صبحانه گنجشک‌ها

این روز‌ها در مورد نان‌های فاقد جوش‌شیرین تبلیغات زیادی می‌شود و آنها به‌توصیه کارشناسان تغذیه، سلامت افراد را بیشتر تامین می‌کنند. اما چنانچه با وجود این تبلیغات، در نان ساندویچ اغذیه‌فروشی سر‌محل حباب‌های بزرگی دیدید به‌هیچ‌وجه به جوش شیرین داشتن آن مشکوک نشوید ‌زیرا احتمال دارد اغذیه‌فروشی سر محل شما نیز از آن دست کسبه‌‌ا‌ی باشد که علاقه وافری به پرنده‌ها دارد و به‌همین دلیل ساعت‌ها نان‌های باگت را جلوی مغازه برای صبحانه آنها رها می‌کند.

این خوش‌بینی و دیدن نیمه‌پر‌لیوان باعث می‌شود نگارنده‌های این ستون از زبان شهروندان به آنها توصیه کنندکه برای مهربانی با گنجشک‌ها بهتر است راه‌های بهتر و بهداشتی‌تری را برگزینند.

اسباب‌بازی خطرناک

برخی از خانواده‌ها با آغاز سال‌تحصیلی اسباب‌بازی‌های فرزندشان- حتی آن دسته‌ای که از نوع فکری هستند- را جمع‌آوری کرده و فقط تعدادی از آنها را در آخر هفته در اختیارش قرار می‌دهند و وی را به «سَر در کتاب و درس بودن» مجبور می‌کنند. علاوه بر این، در اغلب موارد والدین با درخواست دانش‌آموزان برای بازی با دستگاه‌های بازی رایانه‌ای در روز تعطیل آخر هفته موافقت می‌کنند.

این در حالی است که انتخاب، برنامه‌ریزی زمان بازی و درست استفاده کردن از اسباب‌بازی‌ها باید از روی آگاهی و دقت صورت بگیرد و آنها می‌توانند برای زمان استراحت فرزندان خود یک بازی که پرورش فکری آنها را به‌همراه داشته باشد در نظر بگیرند.

گاهی اوقات نیز والدین از آنجاکه باید هرچند وقت یکبار برای اسباب‌بازی کودکشان باتری بخرند کلافه شده و دست به ابتکاری می‌زنند که جان کودکشان را حسابی به خطر می‌اندازد. این گروه از والدین سیم‌های برق یک آدابتور برق را عریان کرده و به‌جای روشن کردن اسباب‌بازی با باتری، از آن استفاده می‌کنند.

موتور زیر سایه توقف ممنوع

برخی از موتورسواران تصور می‌کنند که به‌خاطر اینکه پارک‌کردن موتور در خیلی جاها امکان‌پذیر است پس می‌توانند موتور خود را در هرجا پارک کنند. برای نمونه مانند آنچه در تصویر می‌بینید در یکی از تقاطع‌های شهر تابلویی نصب‌شده که علاوه بر نشان‌دادن ممنوعیت پارک در آن منطقه، موتورسواران را برای پارک موتورشان به محدوده‌ای مجاز راهنمایی می‌کند.

با وجود این، در روز بارها اتفاق می‌افتد که موتورسواران گویی یک‌سایه خوب برای وسیله نقلیه‌شان پیدا کرده‌اند، درست زیر همان تابلو اقدام به پارک می‌کنند حال آنکه در چند قدمی آنها کارگران در حال کاری دیده می‌شوند که برای بهسازی معابر پیاده‌رو در طول روز بارها باید کارشان را متوقف کنند تا صاحب موتور برگردد.

کد خبر 117775

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز