گروه ادب و هنر- احمد افشار: چهارمین دوره جشنواره سراسری خوشنویسی کوثر ویژه زنان هنرمند در 2 بخش نستعلیق و شکسته نستعلیق از 16 تا 22 مهر ماه در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

جشنواره خشنویسی زنان

نرگس معدنی پور مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران در نشست خبری که دیروز در محل معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران برگزار شد، گفت: چهارمین جشنواره سراسری خوشنویسی کوثر با هدف ترویج هنر والای اسلامی و فرهنگ اصیل ایرانی و پاسداشت میراث فرهنگی و دینی ایرانی - اسلامی و نکوداشت هنر والا در کلام الهی و مهم‌تر از همه تشویق و حمایت از آفرینش‌های هنری بانوان خوشنویس و تقویت و ترویج روحیه مشارکت و هم‌اندیشی زنان هنرمند برگزار می‌شود.

معدنی پور درخصوص تعداد آثار و بخش‌های جشنواره گفت: امسال تعداد 400 اثر از 185 هنرمند زن خوشنویس در 2 بخش نستعلیق و شکسته نستعلیق با موضوع آیات قرآنی، مضامین، آیات و روایات مرتبط با مقام والای حضرت زهرا(س)، مقام و منزلت زن، تحکیم بنیان خانواده، ترویج فرهنگ عفاف و حجاب با همکاری مناطق 22گانه دریافت شد که بیشترین آثار ارسالی به‌ترتیب از مناطق 8،3،10 و 6 شهرداری دریافت شد که تعداد 103 اثر به بخش نمایشگاه راه پیدا کردند و 7 نفر برگزیده در بخش نستعلیق داریم. در 2 رتبه اول و سوم 2 نفر مشترک هستند. در بخش شکسته نستعلیق هم ما 4 نفر برگزیده داشتیم که در رتبه اول 2 نفر مشترک بودند.

وی افزود: این جشنواره یک فرصت مناسب برای رشد بانوان خوشنویس کشور محسوب می‌شود، چرا که علاوه بر تهران ما آثاری از مشهد، سبزوار، یزد، قم، قزوین، اراک، ایلام، خراسان‌شمالی، اصفهان، تبریز و اردبیل نیز دریافت کرده‌ایم.

معدنی پور با اشاره به برنامه‌های جانبی در طول برگزاری جشنواره افزود: در طول برگزاری در نمایشگاه 3 سالن خواهیم داشت که در هر نمایشگاه 30 ‌اثر ارائه می‌شود و همزمان کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی را 18و 19 مهرماه برگزار خواهیم کرد. مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران درخصوص گروه انتخاب و داوری آثار جشنواره گفت: در بخش نستعلیق آقایان غلامحسین امیرخانی، محمد سلحشور، علی شیرازی، جواد بختیاری و خانم الهه خاتمی قضاوت آثار را به‌عهده داشتند و در بخش شکسته نستعلیق آقایان یدالله کابلی، اسرافیل شیرچی و خانم صغری حسینی حضور داشتند.

نرگس مدنی پور درخصوص مراسم اختتامیه جشنواره نیز گفت: اختتامیه جشنواره 27 مهرماه همزمان با میلاد امام رضا (ع) در خانه هنرمندان از ساعت 9 صبح با اهدای جوایز به منتخبان برگزار می‌شود. در ادامه این نشست قادر دلاورنژاد دبیر اجرایی جشنواره درخصوص داوری آثار و کارهایی که انجام شده، گفت: اعتبار هر جشنواره استفاده از داوران و استادان بنام و درجه‌یک برای داوری آثار است.

در این جشنواره هم با توجه به استفاده از استادان و هنرمندان شاخص کشور هیچ‌گونه ابهامی در داوری و انتخاب آثار وجود نداشت. امیدوارم بتوانیم در سال‌های آتی انتخاب آثار را به سمت رقابتی و حمایتی از جریان خوشنویسی بانوان کشور سوق دهیم. چهارمین جشنواره خوشنویسی کوثر از تاریخ 16 تا 22 مهر ماه توسط اداره کل امور بانوان شهرداری در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

 

کد خبر 117763

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز