سه‌شنبه ۲۷ مهر ۱۳۸۹ - ۱۷:۲۲
۰ نفر

گروه ادب و هنر- احمد افشار: همزمان با ولادت امام رضا(ع) مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره خوشنویسی کوثر با حضور سیدمحمدهادی ایازی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری، زهرا سادات مشیر مشاور امور بانوان در شهرداری تهران و جمعی از اساتید پیشکسوت در عرصه خوشنویسی در خانه هنرمندان برگزار شد

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در این مراسم گفت: باید به هنر خوشنویسی در سطح شهر تهران و کشور به‌طور جدی بپردازیم؛ چرا که آثار هنری به‌خصوص در خوشنویسی به‌نوعی تجلی هویت یک کشور و ملت است.

وی افزود: جشنواره خوشنویسی بانوان فرصت مغتنم و مناسبی برای خانواده‌ها ایجاد می‌کند تا این هنر را در خانواده‌ها نهادینه کنند، لذا باید تلاشمان را در این زمینه جدی‌تر و پر رنگ‌تر کنیم.وی درخصوص پیشنهادهای مطرح شده توسط اساتید هنرمند گفت: من سه قول به پیشنهادهای شما می‌دهم؛ نخستین قول اینکه دبیرخانه دائمی جشنواره کوثر در معاونت اجتماعی، فرهنگی شهرداری تهران ایجاد خواهد شد و دوم از امور بانوان می‌خواهم در طول سال، مسابقات خوشنویسی را در سطح محلات مناطق 22گانه شهر تهران برگزار کند، و سوم اینکه نمایشگاهی از آثار برتر جشنواره را برای فروش با تبلیغات و پوشش خبری مناسب در معرض دید هنردوستان قرار دهند و ما هم با خرید برخی از این آثار آنها را به فرهیختگان اهدا خواهیم کرد.

در این دوره 400 اثر از 185 بانوی خوشنویس به دبیرخانه رسید که در 2رشته نستعلیق و شکسته نستعلیق از سوی محمد سلحشور، غلامحسین امیرخانی، ‌کرمعلی شیرازی، جوادبختیاری، الهه خاتمی، ‌اسرافیل شیرچی، صغری حیدری و محمدحسینی داوری شد که به‌ترتیب در بخش نستعلیق از 320 اثر 9 اثر به‌عنوان برگزیده و 9 اثر به‌عنوان قابل تقدیر انتخاب شدند و یک اثر جایزه ویژه گرفت؛ در بخش شکسته نستعلیق از 120 اثر راه یافته 4 اثر به‌عنوان برگزیده و 7 اثر به‌عنوان قابل تقدیر انتخاب شدند.

در ادامه محمد سلحشور از اساتید هنرمند خوشنویسی گفت:‌هنرمند خوشنویس باید از دستش به‌خوبی مراقبت و نگهداری کند و کارهای سخت با دستی که خوشنویسی می‌کند انجام ندهد. من که امروز بیش از نیم قرن است که خوشنویسی می‌کنم هنوز دستم نمی‌لرزد چون از آن مراقبت زیادی کرده‌ام. سلحشور همچنین از مسئولان شهرداری تهران خواست که برنامه‌ریزی‌هایی را برای راه یافتن آثار هنری به خانه‌های مردم انجام دهند.

کد خبر 118750
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز