فرمانده نیروی انتظامی اعلام کرد: روزانه بین 3 تا 5 هزار موتورسیکلت به‌دلیل تخلفات راهنمایی و رانندگی توقیف می‌شود. 50 درصد این موتورها در پارکینگ‌ها مانده‌اند و اگر تعیین تکلیف نشوند، بعد از 6ماه به فروش می‌رسند.

موتور سیکلت

سردار اسماعیل احمدی‌ مقدم گفت: عمده موتورسیکلت‌ها به‌دلیل نداشتن اسناد مالکیت یا صرفه اقتصادی برای ترخیص موتور در پارکینگ‌ها رسوب می‌کند. فرمانده ناجا در پاسخ به سؤالی مبنی بر حضور افغانی‌های غیرمجاز در کشور گفت: تصمیم این است که ظرف 3 سال اتباع افغانی در کشور ساماندهی شوند.

افغانی‌ها به‌دلیل شرایطی که در کشورشان وجود دارد به ایران پناه آورده‌اند و قشر زحمتکشی هستند. وی اظهار داشت: میزان طرد اتباع غیرمجاز افغانی امسال نسبت به سال گذشته 18درصد افزایش داشته و در بحث ورود غیرمجاز نیز شاهد کاهش 20‌درصدی هستیم. وی اظهار داشت: تجربه قبلی طرد افغانی‌ها از کشور مشکلاتی را در بازار و اقتصاد به‌وجود آورد که نمی‌خواهیم مجدداً مشکلاتی را در این زمینه شاهد باشیم.

فرمانده نیروی انتظامی درباره بحث عفاف و حجاب نیز گفت: طبیعتاً همه مردم، پلیس را در بحث عفاف و حجاب مسئول می‌دانند. اصل این بحث نشان می‌دهد که عفاف و حجاب یک دغدغه اجتماعی به شمار می‌رود و مردم این موضوع را با عنوان یک دغدغه دنبال می‌کنند و نشان می‌دهد که مسئله‌ای وجود دارد که باید حل شود.

کد خبر 117676

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز