افشین قطبی که این روزها علاوه بر مسابقات غرب آسیا به مسابقه دوستانه تیم ملی مقابل برزیل هم می‌اندیشد، احتمالا به همین دلیل تیمش را در بازی با عمان با 7 تغییر به زمین فرستاد.

فوتبال بازی

این تصمیم دور از انتظار سرمربی تیم ملی که عادت دارد همیشه با بهترین‌هایش در یک مسابقه به میدان برود، در دومین مسابقه تیم ملی در مسابقات غرب آسیا حاصل مناسبی نداشت و نتیجه نداد.تیم ملی به فاصله 4 روز بعد از این مسابقات در حساس‌ترین مسابقه دوستانه‌اش به مصاف برزیل می‌رود و قطبی هرگز نمی‌خواهد با تیمی خسته مقابل این تیم بازی کند؛ به همین دلیل، در بازی با عمان از بازیکنانی چون هاشم‌بیک زاده، کریم انصاری‌فرد، میلاد میداوودی، فرزاد آشوبی، میلاد زنیدپور و... استفاده کرد؛ اتفاقی که باعث افت تیم ملی شده بود.

ولی افشین قطبی چنین نظری ندارد. سرمربی تیم ملی با ابراز رضایت از عملکرد بازیکنانش می‌گوید: «7 بازیکن اصلی مان را در اختیار نداشتیم اما توانستیم بازی را کنترل کنیم. ما 5 بازیکن یک اخطاره داشتیم و می‌خواستیم از دواخطاره شدن این بازیکنان برای بازی نیمه نهایی جلوگیری کنیم.»

البته مربی تیم ملی بر این باور است که بازیکنان تیم ملی در دومین مسابقه غرب آسیا مغرور شده بودند. علی منصوریان برخلاف گفته قطبی چنین نظری دارد: «فکر می‌کنم پس از پیروزی ایران برابر بحرین بازیکنان تا حدودی مغرور شده بودند.»

تیم ملی در نخستین مسابقه‌اش مقابل بحرین نمایش قابل‌قبولی داشت، درحالی‌که این تیم مقابل عمان تحت فشار بود و دوندگی زیاد بازیکنان عمان اجازه خودنمایی به ملی‌پوشان نمی‌داد؛ طوری که هر دو گل تیم ملی با شوت‌های میداوودی و تیموریان به ثمر رسید. منصوریان درباره این مسابقه می‌گوید: «2 نیمه متفاوت را پشت سر گذاشتیم؛ در نیمه نخست عمان برتر از ما بود و در نیمه دوم برتری با ما بود و تیم ایران عملکرد بهتری داشت؛ ضمن اینکه داور در نیمه دوم به ناحق بازیکن ما را اخراج کرد.»

البته تیم ملی بعد از اخراج محمد نوری به‌خوبی بازی را اداره کرد و مردان قطبی با وجود 10 نفره شدن، گل تساوی را زدند. مربی تیم ملی ادامه می‌دهد: «تا به حال تقریبا از همه بازیکنان استفاده کرده‌ایم. با بهتر شدن وضعیت محمد غلامی، احتمالا این بازیکن را هم در بازی‌های آینده به کار می‌گیریم.»

تساوی 2-2 مقابل عمان و پیروزی در مسابقه روز اول مسابقات به منزله سرگروهی و صعود تیم ملی به نیمه نهایی بود. افشین قطبی عمان را هم شایسته صعود به نیمه نهایی عنوان می‌کند و ادامه می‌دهد: «2 تیم شایسته صعود به مرحله بعد بودند اما شرایط مسابقات طوری است که تنها باید یک تیم به مرحله بعد صعود کند. باید بگویم هر دو تیم‌ بازی خیلی خوبی ارائه دادند.»

تیم ملی در مسابقه نیمه نهایی که جمعه برگزار می‌شود، محمد نوری را به‌دلیل محرومیت در اختیار ندارد. نوری با اخراج در بازی با عمان چهارمین اخراجی مسابقات لقب گرفت و اگر تیم ملی به فینال غرب آسیا راه یابد، شانس بازی در مسابقه فینال را خواهد داشت.

همچنین هادی عقیلی در جدول گلزنان با 2 گل زده به همراه اسماعیل عبداللطیف از بحرین و حسن عبدالفتاح از اردن در رده دوم قرار دارد، درحالی‌که علی‌النونو با 3 گل زده صدرنشین است. البته عقیلی در ماه‌های اخیر مدافع گلزنی نشان داده است. او پیش از مسابقات غرب آسیا در مسابقه دوستانه تیم ملی مقابل ارمنستان 2 گل زده بود. البته او شانس آقای گلی را از دست داد چون به‌دلیل مصدومیت نمی‌تواند تا پایان تورنمنت بازی کند.

تیم ملی در ماه‌های اخیر برای حضور در جام ملت‌های آسیا چند بازی تدارکاتی انجام داده است؛ تیمی که سوای بازی با عمان، در مسابقه با بحرین، کره‌جنوبی و چین امیدوار‌کننده بود و افشین قطبی بیش از پیش به قهرمانی این تیم در جام ملت‌ها امیدوار است.

کد خبر 117288

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز