چهارشنبه ۷ مهر ۱۳۸۹ - ۱۹:۴۶
۰ نفر

با اینکه بارها در همین ستون نوشته‌ایم که گذاشتن زباله‌ در کنار درختان و باغچه گل و گیاهان می‌تواند باعث تجمع بیشتر حشرات موذی شود اما باز هم عده‌ای به این کار اصرار دارند.

پیاده رو

برای همین منظور در سال‌های اخیر باغچه بسیاری از درختان تنومند در پیاده‌روها با پنجره‌های آهنی بسته شده تا هم خاک و ریشه درختان از آلودگی و زباله‌های تجزیه‌ناپذیر در امان بماند و هم رهگذران با خطر افتادن در آنها روبه‌رو نشوند. اما کافی‌است ماموران شهرداری برای نظافت، این پنجره‌ها را کنار بزنند تا انواع زباله‌ها مثل ظروف یکبار مصرف، کاغذهای تبلیغاتی و پلاستیک‌های خوراکی خودی نشان بدهند.

در واقع برخی از شهروندان همانگونه که با جوی آب رفتار می‌کنند و زباله‌هایشان را حتی از میان پنجره‌های آهنی به درون جوی می‌اندازند، با باغچه‌ها هم همان رفتار را دارند. به هر حال این درختان سامانه تنفسی شهر محسوب می‌شوند و نباید کوچک‌ترین آسیبی به آنها برسد.

خرید و فروش از صرافی‌های معتبر

این روزها خبرهای زیادی از افزایش و نوسان قیمت سکه و نرخ ارز، به‌خصوص دلار در بازار شنیده می‌شود. این نوسان به کام عده‌ای از واسطه‌های خیابانی خوش آمده که با دادن قیمت‌های غیرواقعی به خریداران و فروشندگان پول خوبی به جیب می‌زنند. شاید شنیده باشید که فردی پس از تبدیل واحد پول خود توسط این واسطه‌ها متوجه کم بودن پول دریافتی خود شده باشد.

چنین اتفاقی در مورد کسانی که می‌خواهند پول را به واحد ریالی کشور تبدیل کنند بیشتر به چشم می‌خورد. این در حالی است که صرافی‌های معتبر شهر تابلویی دارند که به‌طور واضح نرخ انواع ارز و سکه روی آنها درج می‌شود و همیشه مشتریان را به حمل پول غیرنقد، چک‌های رمزدار یا دست‌آخر چک‌های مسافرتی توصیه می‌کنند.

ویراژ موتورسوارها

این روزها موتورسیکلت‌ها نقش‌های متفاوتی را در زندگی افراد بازی می‌کنند؛ برای بسیاری در نقش نان‌آور هستند و برای برخی وسیله تفریح و برای برخی دیگر وسیله‌ای شده‌اند تا از ترافیک شهر فرار کنند. در این بین، عده‌ای از موتورسوارها علاوه بر اینکه قوانین راهنمایی و رانندگی را زیر پا می‌گذارند، به‌نوعی بلای جان خودروهای سواری هم شده‌اند.

راننده‌های در ترافیک مانده به‌خاطر بوق‌های ممتد موتورسوارها مجبور می‌شوند چند سانتی‌متری هم که شده به جلو حرکت کنند تا موتورسواران بتوانند از لابه‌لای خودروها ویراژ داده و عبور کنند و دست‌آخر هم رانندگان خودروها باید شانس بیاورند تا سپر و آینه بغل خودرویشان سالم بماند. این در حالی است که در بیشتر موارد کوچک‌ترین تماس خودرو با پاهای موتورسوار، اعتراض شدید وی را به‌همراه دارد. گاهی هم موتورسوارهایی پیدا می‌شوند که مانند آنچه در تصویر می‌بینید خلاف جهت عبوری خودروها حرکت می‌کنند.

هزار خط و خش

به واقع باید به راننده‌هایی که با هزار دردسر جای پارکی البته قانونی پیدا می‌کنند، حق داد که دوست نداشته باشند هنگام بازگشت با هزارتا خط و خش روی خودروی خود مواجه شوند. برخی از افراد هنگام تجمع خود نخستین جایی که برای نشستن یا تکیه دادن انتخاب می‌کنند خودروی دیگران است.

بعضی‌ها روی خودرو نشسته و صحبت‌شان هم حسابی گُل‌می‌اندازد اما غافل از اینکه سرگرم صحبت، با کلید یا هر چیز دیگری روی خودروی بنده‌خدایی را حسابی خط‌خطی‌ کرده‌اند. شاید تکرار چنین رفتاری و حساسیت برخی روی خودرویشان سبب شده تا راننده‌ها اینگونه که در تصویر می‌بینید از دیگران تکیه ندادن به خودرویشان را با دست‌نوشته‌ای درخواست کنند.

کد خبر 117286

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز