سه‌شنبه ۶ مهر ۱۳۸۹ - ۲۰:۱۲
۰ نفر

برخی شهروندان هنگامی که از جلوی خشکشویی پر زرق و برق محل عبور می‌کنند و عبارت سفیدشویی تضمینی را روی شیشه آن می‌بینند بی‌اختیار،

بخار

داخل بخار ابری که از لوله‌های خشکشویی بیرون می‌زند لباس سفید لک شده خود را می‌بینند که حسابی تمیز و درخشان شده است و با همین تصورات شیرین سراغ لباس یاد‌شده رفته و آن‌را به خشکشویی می‌سپارند. اما به‌قول معروف چشمتان
روز بد نبیند زیرا برخی خشکشویی‌ها برای صرفه‌جویی هم که شده تمام لباس‌های سفید و شبه‌سفید را بدون مواد شوینده باکیفیت، داخل دستگاه ریخته و دست‌آخر یک لباس با چند درجه تیرگی بیشتر به دست مشتری می‌دهند.

تنها نکته مفید ماجرا اینجاست که مشتری بخت‌برگشته یاد می‌گیرد از این پس هیچ خیالی را در بخار ابری که از جوی جلوی خشکشویی بیرون می‌زند جدی نگیرد.

ناظم محله

با اینکه از سن مدرسه رفتن برخی از ما سال‌های سال گذشته اما مطابق یک توفیق‌اجباری باید هر روز صبح، ظهر و عصر گوش به‌زنگ مدرسه نزدیک محل زندگی‌مان باشیم و گاهی نیز میان خواب و بیداری به سخنرانی‌ها و میکروفن فوت کردن‌های ناظم مدرسه گوش فرادهیم. برخی از ناظم‌های مدرسه با بلند کردن صدای بلندگو بیشتر به ناظم محله می‌مانند تا ناظم مدرسه. حال آنکه پیگیری‌های ساکنان محل نیز برای کم کردن صدای این بلندگو‌ها گاهی به‌جایی نمی‌رسد.

تمام‌ اینها در حالی است که برای نمونه، مسئولان شهرداری به‌منظور جلوگیری از آلودگی صوتی حتی در برخی بزرگراه‌ها و پل‌ها دیوار‌های ضد‌آلودگی صوتی نصب کرده‌اند. بنابراین به‌نظر می‌رسد در حالی که آلودگی‌صوتی یکی از مهم‌ترین معضلات زندگی شهری است، دستگاه‌های مربوط باید در مورد پیگیری شکایات شهروندان در مورد سروصدای تعدادی از مدارس توجه بیشتری نشان دهند.

آدم به‌جای طناب

رانندگان بسیاری از خودروهایی که در حال حمل بار دیده می‌شوند شرایط ایمنی را در نظر نمی‌گیرند؛ خودروهایی که یا به‌طور کلی برای حمل‌بار مناسب نیستند یا ارتفاع و چگونگی قرار گرفتن بارها در آنها شرایط لازم را ندارد. برای‌نمونه گاهی وانت‌بارها چنان جعبه و مقوا‌های گوناگون را بار می‌زنند که هر آن احتمال افتادن آنها وجود دارد.

جدای از خسارت‌های مالی که ممکن است چنین حمل بارهایی به‌وجود بیاورد، خسارت‌های جانی نیز دور از ذهن نخواهد بود. گاهی ماجرای حمل بار چنان خطرناک می‌شود که راننده خودرو از فردی به‌عنوان طناب برای مهار بارها استفاده می‌کند. البته گاهی هم آنقدر خودرو از بار پر می‌شود که به‌غیر از راننده دیگر جایی برای نشستن وجود ندارد و همکاران وی مجبور به بارنوردی شده و روی بارها یا پشت بارها جا می‌گیرند. به‌هر حال نباید به‌خاطر یکجا بار‌زدن همه وسایل، جان و مال خود و دیگران را به‌خطر انداخت.

موتورسواری با منظره زیبا

این روزها بسیاری از پیاده‌روهای شهر فضای متفاوتی را نسبت به گذشته پیدا کرده اما گویا این تفاوت و زیبایی پیاده‌روها بیشتر از پیش به‌کام موتورسوارهاست زیرا برخی از آنها با بی‌توجهی به‌رهگذران از هر راهی شده مانند چمن وارد پیاده‌رو می‌شوند و برای فرار از ترافیک، فضای جالبی را تجربه می‌کنند.

آنچه در تصویر می‌بینید یکی از پیاده‌روهای شهر را نشان می‌دهد که به‌تازگی فضای زیبایی را به خود گرفته و با وجود اینکه تعدادی مانع آهنی برای جلوگیری از ورود موتورها در ابتدای آن نصب شده است اما برخی از موتورسواران به‌هر وسیله‌ای شده وارد این پیاده‌رو می‌شوند. این در حالی است که انتهای این پیاده‌رو درست به‌خطوط اتوبوس‌های تندرو منتهی و برای راننده‌های این مسیر نیز مشکل‌آفرین می‌شود.

کد خبر 117166

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز