همشهری آنلاین: رئیس جمهور ، پیشنهاد کرد که دوکشور در توافقی جامع و در کمتر از 5 سال، حجم مبادلات خود را به صد میلیارد دلار ارتقاء داده و 200 میلیارد دلار نیز سرمایه گذاری مشترک داشته باشند

به گزارش مهر، دکتر محمود احمدی نژاد در دیدار لی چانگ عضو شورای رهبری جمهوری خلق چین در تهران گفت:

اکنون فرصت تاریخی و استثنایی برای همکاری دو جانبه و بین‌المللی در اختیار دو کشور قرار گرفته است که باید هوشمندانه از آن استفاده کرد.

 رئیس جمهور با بیان اینکه جهان در آستانه تحولات بزرگ قرار دارد، اظهار داشت: نظام حاکم بر جهان به پایان راه رسیده و جهان نیازمند نظام جدیدی است که در آن جایگاه شایسته ملت‌ها بویژه ملت ایران و چین به رسمیت شناخته شده و صلح و امنیت پایدار حاکم شود.

 وی با تاکید بر اینکه ایران و چین با مشارکت هم می‌توانند در پی ریزی نظام عادلانه جهانی نقش شایانی داشته باشند ، گفت: امروز نظام سرمایه‌داری بعنوان دشمن مشترک ایران و چین مخالف قدرتمند شدن و پیشرفت دو کشور است.

 دکتر احمدی نژاد گفت : نظام سرمایه‌داری با استفاده از ابزار و مناسباتی که در جهان ایجاد کرده است قصد دارد در مقابل ایران و چین مانع ایجاد کند.

 رئیس جمهور تصریح کرد: مشترکات دو کشور تاکیدی بر همگرایی و همکاری گسترده دو کشور است که می‌توان با استفاده آن، راه تاثیرگذاری دشمنان در مقابله با روند همکاریها مسدود کنیم .

 دکتر احمدی نژاد با اشاره به اینکه دایره وسیعی برای توسعه همکاری دو کشور وجود دارد، گفت: ایران و چین می‌توانند در بالاترین سطوح تصمیمات راهبردی و درازمدت برای ارتقاء سطح همکاری‌ها و هماهنگی‌های خود اتخاذ و آنها را عملیاتی کنند.

 رئیس جمهور در ادامه همکاری‌های دو کشور را در عرصه بین‌المللی مورد تاکید قرار داد و گفت: تلاش مشترک دو کشور می‌تواند شرایط را به سرعت به سمت عدالت، جلو برده و جایگاه برجسته ایران و چین را در سطح بین‌المللی تثبیت کند .

 دکتر احمدی نژاد با اشاره به اینکه هیچ محدودیتی برای ارتقاء حجم مبادلات دو کشور وجود ندارد، اظهار داشت: امروز این ظرفیت وجود دارد که در توافقی جامع و در کمتر از 5 سال، حجم مبادلات خود را به صد میلیارد دلار ارتقاء داده و در کنار آن 200 میلیارد دلار هم سرمایه گذاری‌های مشترک داشته باشیم.

رئیس جمهور با اشاره به موضوع هسته‌ای ایران خاطر نشان کرد: موضوع هسته‌ای ایران بهانه‌ای سیاسی برای دشمنی آمریکا با ملت ایران است. گزارش آژانس بین‌المللی اتمی در خصوص برنامه هسته‌ای ایران در حالی مطرح می‌شود که تاکنون درباره فعالیت‌های گسترده و وسیع هسته‌ای متحدین آمریکا هیچ گزارشی منتشر نشده است.

 دکتر احمدی نژاد با تاکید بر توسعه همکاری‌های سیاسی و بین‌المللی به منظور مقابله با نظام سلطه و افراط گرایی اظهار داشت: ایران و چین با هماهنگی یکدیگر می‌توانند سطح آسیب پذیری خود را تا حد بسیار زیادی کاهش دهند .

 رئیس جمهور با بیان اینکه ایران از حقوق چین در مقابل زیاده خواهی‌ها حمایت می‌کند، گفت: ایران بعنوان یک متحد، همیشه در کنار ملت چین خواهد ایستاد و فشار سلطه گران و نظام سرمایه داری هیچ تاثیری بر این اصول روشن ایران ندارد .

کد خبر 117155
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز