همشهری آنلاین: نشست فوق العاده حزب کمونیست کره شمالی طبق برنامه پیش بینی شده در پیونگ یانگ برگزار و طی آن کیم جونگ ایل رهبر این کشور بار دیگر به عنوان دبیر کل حزب حاکم انتخاب شد.

کیم جونگ ایل دبیر کل حزب حاکم کره شمالی

به گزارش واحد مرکزی خبر، خبرگزاریهای جی جی و کیودو ژاپن اعلام کرده اند این مهمترین نشست حزب کمونیست کره شمالی از سی سال پیش تا کنون به شمار می رود که بدون تردید با هدف آماده سازی جانشینی کیم جونگ ایل برگزار شده است حتی اگرچه رسما هیچ مطلبی در این مورد اعلام نشد.

رسانه های رسمی کره شمالی نخستین بار با ذکر نام مردی که به نظر می رسد از او خواسته شده است جانشین پدرش باشد، اعلام کردند چند ساعت قبل از برگزاری نشست فوق العاده حزب کمونیست کره شمالی رهبر این کشور که سلامت جسمی وی در شرایط ناپایداری قرار دارد ،کیم جونگ اون Kim Jong-Un پسر کوچکش را به عنوان ژنرال منصوب کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پیونگ یانگ این کنفرانس حزب کارگران که خبرگزاری رسمی کره شمالی آن را "تاریخی" توصیف کرده است ابتدا قرار بود اوایل سپتامبر برگزار شود.

دلایل به تعویق افتادن این نشست فاش نشد.رسانه ها به نقل از منابع کره شمالی اعلام کردند پیونگ یانگ به این مناسبت مقدمات مهمترین رژه نظامی تاریخ این کشور را فراهم کرد.

آخرین نشست رسمی مسئولان حزب کمونیست کره شمالی به سال هزار و نهصد و هشتاد بر می گردد که طی آن کیم جونگ ایل به عنوان جانشین پدرش کیم ایل سونگ تایید شد.کیم ایل سونگ در سال 1994 درگذشت

کد خبر 117153
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز