گروه اقتصادی: فروشندگان آهن هم مانند طلافروشان در برابر تصمیم وزارت اقتصاد مبنی بر گرفتن مالیات بر ارزش افزوده مقاومت می‌کنند اما دولت و مجلس در تلاش هستند تا فراگیری مالیات بر ارزش افزوده بیشتر شود و با رایزنی و چانه زنی، مقاومت‌های روزهای ابتدایی در برابر اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده را کاهش دهند.

به‌گزارش همشهری، روز گذشته جمعی از آهن‌فروشان بازار تهران در اتحادیه خود جمع شدند و ابهامات خود در مورد نحوه اجرای قانون و آماده نبودن سازوکارهای اجرایی را مطرح کردند. همزمان خبرها حکایت از نشست‌های ویژه و البته جداگانه وزرای بازرگانی و اقتصاد برای اجماع دولت و مجلس جهت اجرای دقیق قانون دارد و کمیسیون اقتصادی مجلس هم اعلام کرده از تصمیم دولت برای اجرای قانون حمایت می‌کند.

البته رئیس اتحادیه آهن‌فروشان در گفت‌وگو با خبرگزاری ایرنا ابراز امیدواری کرد تا به‌زودی کارگروهی متشکل از مسئولان ذیربط و نماینده آهن‌فروشان مسائل احتمالی را بررسی کنند. به گفته محمد آزاد، تا زمان رفع مسائل آهن‌فروشان، فعالان این صنف همچنان به کسب و کار خود می‌پردازند.

وی همچنین از تهیه درخواستی توسط آهن‌فروشان جهت رفع مسائل پیش روی خبر داد و افزود: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به‌طور قطع امروز (دوشنبه)پایان مسائل است و از روز دوشنبه تمام مغازه‌های آهن‌فروشی فعال هستند. از سوی دیگر ارسلان فتحی‌‌پور، رئیس کمیسیون ویژه اقتصادی مجلس به فارس گفت: با توجه به اینکه قانون مالیات بر ارزش افزوده لازم‌الاجرا شده است هیچ کس و هیچ گروهی حق ندارد از اجرای قانون سرپیچی کند.

غلامرضا مصباحی‌مقدم، نماینده مردم تهران هم در گفت‌وگو با ایسنا تاکید کرد: مجلس و دولت باید با قاطعیت اجرای کامل قانون مالیات بر ارزش افزوده را در 2 صنف طلافروشان و آهن‌فروشان اجرا کرده و در صورت تاخیر، جرائم قانونی را نیز از آنان دریافت کنند.
توافقی در کار نیست

قائم مقام معاون وزیر اقتصاد هم اظهار کرد: توافقی برای توقف یا تبعیض در اجرای مالیات بر ارزش افزوده با هیچ صنفی نشده است. به گزارش ایرنا، محمد پاریزی با اشاره به نشست روز شنبه گذشته روسای صنف طلا و جواهرفروشان سراسر کشور با مسئولان وزارت اقتصاد گفت: در این جلسه که حدود 4.5  ساعت طول کشید مسئولان وزارت امور اقتصادی و دارایی خواستار طرح مشکلات فنی و خاص از سوی طلافروشان شدند اما در تمام این مدت مشکل فنی از سوی آنها اعلام نشد.

کد خبر 117079

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز