رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور از تهیه لایحه‌ای در دولت مبنی بر یکسان شدن نحوه محاسبه مالیات حقو‌ق‌بگیران دولتی و خصوصی خبر داد.

به گزارش ایسنا، علی عسکری با اشاره به اینکه مالیات حقوق در قانون دارای 2 بخش دولتی و خصوصی است، اظهار کرد: کف معافیت مالیاتی سالانه درآمد در بخش خصوصی و دولتی یکسان است با این تفاوت که در بخش خصوصی، پس از این معافیت، مالیات به‌صورت پلکانی محاسبه می‌شود اما برای بخش دولتی یکسان و نرخ 10 درصد است.

وی گفت: اینگونه محاسبه پلکانی باید از طریق قانونی تغییر کند و ما درصدد هستیم که مالیات حقوق‌بگیران بخش خصوصی و دولتی را براساس یک فرمول محاسبه کنیم. رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی ادامه داد: یکی از الزامات و تکالیف قانون اصل 44، برطرف‌کردن تبعیض در مسائل اقتصادی است.

وی افزود: بنابراین در نظر داریم که نحوه محاسبه مالیات حقوق را در بخش‌های دولتی و خصوصی یکسان کنیم تا هر دو مثل شرایط کنونی مالیات حقوق دولتی‌ها، از یک نرخ تبعیت کنند و نحوه محاسبه پلکانی منتفی شود تا این تبعیض در جامعه از بین برود. عسکری تاکید کرد: این موارد در اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم دیده شده اما با توجه به اینکه ما در این زمینه حساس هستیم، در این باره لایحه‌ای هم به دولت داده‌ایم تا به‌صورت جداگانه و سریع‌تر برای مجلس ارسال شود.

کد خبر 115940

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز