گروه اقتصادی: تلاش‌ها برای بازکردن قفل مالیاتی بازار ادامه دارد.

درحالی‌که وزارتخانه های بازرگانی و اقتصاد به انتظار نشسته‌اند تا شورای اصناف کشور بتواند همراهی بازار با دولت در چارچوب آخرین توافقنامه مالیاتی را عملی سازد سرانجام اعلام شد که بهتر است بازاریان به توافق شورای اصناف و دولت عمل کنند.

در تازه‌ترین رخداد، حبیب‌الله عسگراولادی با اطلاعیه‌ای در 4بند از اصناف ‌خواست وفق توافقات قبلی و طبق قانون با تشکر از مودیانی که اظهارنامه خود را تحویل داده‌اند، واحدهای صنفی که اظهارنامه خود را ارائه نکرده‌اند حداکثر تا پایان تیرماه 1389 اظهارنامه مالیاتی خود را تحویل سازمان مالیاتی نمایند.

براساس این اطلاعیه ارائه اظهارنامه مالیاتی برای عملکرد سال 88 به‌صورت الکترونیکی یا کتبی اختیاری است و میزان مالیات اصناف نسبت به مالیات قطعی سال 1387و برای کسانی که قطعی سال 87 را ندارند قطعی سال 1386 معادل 15‌درصد رشد توافق شده است و وزارت اقتصاد و دارایی پس از دریافت مبلغ مالیات برگه تسویه قطعی صادر خواهد کرد.

اطلاعیه یادشده تاکید دارد: در مورد رسیدگی به پرونده‌های اعضای اتحادیه‌های مشمول بندهای الف و ب، وزرای بازرگانی و اقتصاد و دارایی وعده کردند که در اولین فرصت جلسه‌ای برای تفاهم در انتخاب درصد نمونه و چگونگی آن با مجامع صنفی و شورای اصناف و جامعه انجمن‌های اسلامی بازار و اصناف ترتیب خواهند داد تا به‌صورت مرضی‌الاطراف تصمیم گیری شود و معتمدان امام و رهبری موضوع را صمیمانه و مشفقانه پیگیری خواهند کرد.

نیمی از اصناف اظهارنامه دادند

خبر دیگر اینکه وزیر امور اقتصادی و دارایی به ایرنا گفت: تا ظهر روز جمعه بیش از یک میلیون و 250 هزار اظهارنامه مالیاتی توسط اصناف کشور به ادارات کل مالیاتی ارائه شده است.  سیدشمس‌الدین حسینی با بیان اینکه این عده حدود نیمی از اصناف کشور را شامل می‌شوند ابراز امیدواری کرد که با توجه به تسهیلات در نظر گرفته شده، تا پایان هفته آینده و قبل از 31 تیرماه تمامی اظهارنامه‌های اصناف دریافت شود.

نوده‌فراهانی: تعطیلی‌ها تمام شد

قاسم نوده‌فراهانی رئیس شورای اصناف کشور در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به این پرسش که دلیل تعطیلی کسبه بازار چه بوده است؟ تنها به این جمله بسنده کرد که درباره مالیات‌ها دیگر مشکلی وجود ندارد و شورای اصناف کشور با سازمان امور مالیاتی توافقات بسیار خوبی کرده است؛ بنابراین دیگر حرف و حدیثی در باره مالیات‌ها  نخواهیم داشت.

کد خبر 111689

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز